אלפים ב"עצרת הזעקות בת"א: "לא כולם יחזרו בפעולות הירואיות"

אלפים מחו ב"עצרת זעקות האימה" בת"א - שהתקיימה ללא אמנים. לואיס הר ופרננדו מרמן, שחולצו במבצע ברפיח, פנו לנתניהו: "שלח נציגות לקהיר". 3 עצורים בהפגנה נגד הממשלה בקיסריה. גבר תועד מכה באגרוף מפגינה בת"א, המשטרה חוקרת

זמן צפייה: 01:47

בתום שבוע סוער של דיונים על עסקת חטופים, וברקע ההחלטה מעוררת המחלוקת שלא לחזור להמשך השיחות בקהיר. הערב (שבת) מחו אלפים בעצרות בכיכר החטופים בתל אביב, וסמוך למעונות ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים ובקיסריה. לואיס הר ופרננדו מרמן, שחולצו מהשבי, קראו לדרג המדיני להגיע לעסקה: "אי אפשר להחזיר את כל החטופים בפעולות הירואיות". בקיסריה: שלושה עצורים בעימותים עם שוטרים. מטה משפחות החטופים: "העצרת בת"א - בעקבות ההחלטה שלא לשלוח נציגות ישראלית לשולחן המו"מ בקהיר, מידור חלק מחברי קבינט המלחמה מכך - והתעלמות ראש הממשלה וחלק מחברי קבינט המלחמה מבקשת משפחות החטופים להיפגש עמן בדחיפות - שלא נענתה מיום שישי הקודם". בתל אביב נעצרו שלושה מפגינים נגד הממשלה בעימותים עם המשטרה. גבר תועד מכה מפגינה באגרוף בתל אביב, המשטרה פתחה בחקירה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2417022231' autoplay='0' credit='איציק שאג' desc='תיעוד: גבר מכה מפגינה באגרוף בת"א' poster='' kid='1_6t83lszz' duration='8']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2402171939' autoplay='0' credit='חדוה עדני' desc='מפגינים נגד הממשלה ברחוב קפלן בת"א' poster='' kid='1_7ey0g5jg' duration='45']

עוד נמסר כי לאור כל אלה, העצרת הערב מתקיימת ללא אמנים, ותוקדש לנאומי משפחות החטופים, "שיזעקו באמצעות רמקולים רבי עוצמה את זעקתן לראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה". קרובי החטופים קראו לציבור: "אל תיכנעו למזג האוויר. אנחנו ברגע האמת, בואו לזעוק יחד איתנו".

הפגנה למען החטופים בתל אביב
הפגנה למען החטופים בתל אביב (פברואר) | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, חמשת בני משפחת הר, מרמן, וליימברג שחזרו משבי חמאס, פנו במסר מוקלט לראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה: "לא ניתן להחזיר את כל 134 החטופים באמצעות פעולות הירואיות! אנחנו מבקשים מקבינט המלחמה ומראש הממשלה לשלוח עוד היום נציגות ישראלית לחדר המשא ומתן בקהיר".

חטופים חרבות ברזל
שבת ראשונה בבית: לואיס הר, פרננדו מרמן, קלרה מרמן, גבריאלה, מיאה ליימברג והכלבה בלה | צילום: באדיבות המשפחה

השבוע עורר נתניהו את זעמן של משפחות החטופים אחרי שהורה למשלחת ישראל לא לשוב לשולחן הדיונים בקהיר - עד לשינוי בעמדת חמאס. בחדשות 13 פורסם כי ראש שב"כ רונן בר אמר לנתניהו שנוכחות של משלחת ישראלית במצרים תוכל לרכך את עמדת חמאס - אך נתניהו סירב להחזירה. בר וגורמי המקצוע סברו שאם תגיע משלחת לקהיר - ניתן יהיה להפחית את מספר המחבלים שישראל תיאלץ לשחרר. גנץ, איזנקוט וגלנט מודרו מקבלת ההחלטה שלא לשלוח משלחת לקהיר.

ממטה המשפחות נמסר: "מסתמן שחלק מחברי הקבינט החליט להקריב את חיי החטופים מבלי להודות בכך. מדובר בהחלטה שערורייתית שמשמעותה גזר דין מוות והקרבת מודעת של 134 חטופים הנמקים במנהרות החמאס". עוד נמסר: "דרשנו פגישה מיידית עם ראש הממשלה ועם כל חברי קבינט המלחמה, על מנת להבין אם הם עדיין מחויבים להחזרת החטופים. היום אנו מבינים מדוע לא נענתה בקשתנו ומדוע ראש בממשלה וחברי הקבינט פוחדים להסתכל לנו בעיניים".