המפכ"ל על פרשת הריגול: מבקש הקמת ועדת בדיקה חיצונית בראשות שופט

רנ"צ קובי שבתאי התייחס לחשיפת עיתון "כלכליסט" בנוגע לשימוש שעשתה לכאורה המשטרה בתוכנת הרוגלה בקרב בכירים ואזרחים, ואמר: "בקשתי לוועדת בדיקה נועדה להשיב את אמון הציבור במשטרה ולהסדיר את השימוש בטכנולוגיות במשטרת ישראל מאידך"; הנשיא הרצוג: "זה יום לא פשוט, מי שאוכף את החוק חייב להקפיד עליהן קלה כחמורה"

זמן צפייה: 00:43

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי התייחס הבוקר (שני) לפרסום של עיתון "כלכליסט" בנוגע לפרשת המעקבים של המשטרה אחר בכירים ואזרחים באמצעות תוכנת הריגול "פגסוס" של NSO, ואמר: "פניתי לשר לביטחון פנים וביקשתי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בראשות שופט, שתיבחן את הנושא על כל היבטיו וזאת על מנת להשיב את אמון הציבור במשטרת ישראל מחד ולהסדיר את השימוש בטכנולוגיות במשטרת ישראל מאידך. ככל שתמצא הוועדה אי סדרים וכשלים הם יטופלו בהתאם לחוק".

במקביל, גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר לגילויים החדשים בפרשה בכנס בשבע, ואמר: "זה יום לא פשוט. מערכת אכיפת החוק לא יכולה לחפף במילוי החוק. מי שאוכף את החוק חייב להקפיד עליהן קלה כחמורה, יותר מכולם". עוד הוסיף לומר הנשיא: "אסור לנו לאבד את הדמוקרטיה ואת המשטרה שלנו. ובוודאי, אסור לנו לאבד את אמון הציבור בהן. זה מחייב בדיקה מעמיקה ויסודית".

NSO
NSO

בתוך כך, יו"ר ועדת חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב, קרא מוקדם יותר הבוקר להקים ועדת חקירה בקשר לגיוליים החדשים של עיתון "כלכליסט", והוא פנה אל השר לביטחון הפנים בר לב ולשר המשפטים סער בעניין.

כזכור, הבוקר פורסם החלק החמישי של תחקיר "כלכליסט", שחשף כי המשטרה שתלה את תוכנת הריגול "פגסוס" של חברת NSO בטלפונים של בכירים במגוון רב של תחומים, בהם מנכ"לי משרד המשפטים והאוצר, מובילי מחאות הנכים והאתיופים ומקורבים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו - כולל בנו אבנר ויועציו טופז לוק ויונתן אוריך.

בין היתר, מהתחקיר של "כלכליסט" עולה כי בין היעדים של המשטרה לריגול דרך הטלפונים באמצעות תוכנת הרוגלה של NSO היו מנכ"לי משרד האוצר והמשפטים קרן טרנר, שי באב"ד ועו"ד אמי פלמור, שהגיבה לתחקיר בתוכנית "עולם הבוקר" ברשת 13 כי "זה קשור לביקורת שהשמעתי כלפי המשטרה לאורך השנים, אין שום תירוץ פורמלי להאזנות האלה שמתקבל על הדעת".