מנכ"לי משרדי ממשלה, עיתונאים ואנשי עסקים: תחקיר חדש על הריגול המשטרתי

חלק נוסף של תחקיר "כלכליסט" חשף כי המשטרה שתלה את תוכנת הריגול "פגסוס" בטלפונים של בכירים במגוון רב של תחומים, בהם מנכ"לי משרד המשפטים והאוצר, מובילי מחאות הנכים והאתיופים ומקורבים לרה"מ לשעבר נתניהו. שקד הבוקר: "אם הדברים נכונים - מדובר ברעידת אדמה"

זמן צפייה: 16:29

חלק חמישי של תחקיר "כלכליסט" שפורסם הבוקר (שני) חושף כי המשטרה שתלה את תוכנת הריגול "פגסוס" של חברת NSO בטלפונים של בכירים במגוון רב של תחומים, בהם מנכ"לי משרד המשפטים והאוצר, מובילי מחאות הנכים והאתיופים ומקורבים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו - כולל בנו אבנר ויועציו טופז לוק ויונתן אוריך.

"אשכרה זה קרה גם לי, באמת שאני בהלם", כתב אבנר נתניהו בפייסבוק, "מסתבר שאין שום חשיבות לשטויות האלה, 'כן מעורב בפוליטיקה, לא מעורב', וזה יקרה גם לכם".

אבנר נתניהו
אבנר נתניהו | צילום: רויטרס

בין היתר, מהתחקיר של "כלכליסט" עולה כי בין היעדים של המשטרה לריגול דרך הטלפונים באמצעות תוכנת הרוגלה של NSO היו מנכ"לי משרד האוצר והמשפטים - קרן טרנר, שי באב"ד ועו"ד אמי פלמור, שהגיבה לתחקיר בתוכנית "עולם הבוקר" ברשת 13 כי "זה קשור לביקורת שהשמעתי כלפי המשטרה לאורך השנים, אין שום תירוץ פורמלי להאזנות האלה שמתקבל על הדעת".

משרדי חברת NSO
משרדי חברת NSO

כמו כן, לפי התחקיר המשטרה השתמשה בתוכנת הרוגלה גם נגד מובילי מחאת הנכים והאתיופים וראשי ערים. כבנוסף, המשטרה עשתה שימוש בתוכנת הרוגלה "פגסוס" בקרב עדים ונחקרים בתיק 4000 - איריס אלוביץ', שלמה פילבר ואבי ברגר, אילן ישועה ועורך וואלה לשעבר ומנכ"ל חדשות 13 כיום - אבירם אלעד. בנוסף, המשטרה שתלה את תוכנת "פגסוס" גם אצל איש העסקים רמי לוי ויו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית יאיר כץ.

בתגובה לפרסום התחקיר, שרת הפנים איילת שקד כתבה בטוויטר: "אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה, במעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם. חדירה המונית לפרטיות של אנשים רבים זו הפקרות שחייבת להיפסק היום. נדרשת ועדת חקירה חיצונית, לא למטרות האלה קנתה המשטרה את התוכנות הללו. לכנסת ולציבור כולו מגיעות תשובות, היום".

מהמשטרה נמסר אתמול בתגובה לתחקיר: “בהתאם לפרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בדבר מינוי צוות הבדיקה, משטרת ישראל משתפת פעולה באופן מלא ובשקיפות עם צוות הבדיקה שכאמור החל את עבודתו. מעבר לכך ומטבע הדברים ככל שיעלו פרסומים לא נתייחס לפרטי הבדיקה או תיקי חקירה שונים”.