ביהמ"ש שחרר למעצר בית את החשודה בהשלכת חול על בן גביר

המשטרה לא הסתפקה במעצר הצעירה שזרקה חול לעבר השר בן גביר כשביקר בים - והשאירה את החשודה בנווה תרצה למשך הלילה. לפני שזה נודע' היא "נעלמה" למספר שעות, כשאיש - כולל עורך דינה ואמה - לא ידע איפה היא. המעצר עורר סערה - והמשטרה ביקשה להאריך אותו ביממה: "מסע הכפשות בוטה". ברקע הפגנות, הורה ביהמ"ש לשחרר אותה למעצר בית

זמן צפייה: 03:48

לאחר מעצרה של נועה גולדנברג, תושבת תל אביב בת 27, בחשד שהשליכה חול לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אתמול בחוף הים בתל אביב, פרצה מחאה בדרישה לשחררה. המשטרה ביקשה הערב (שבת) להאריך את מעצרה ביממה - אך בית משפט השלום בתל אביב שחרר אותה למעצר בית למשך יומיים. ‏העבירות המיוחסות לה: תקיפת עובד ציבור, הפרעה לשוטר והתנהגות העלולה להביא להפרת שלום הציבור.

נציגת המשטרה בדיון אמרה כי "נדרשות עוד 10 פעולות חקירה שטרם הושלמו בסוף השבוע". השר בן גביר מסר את עדותו - אך השופט מריו קליין לא השתכנע וכאמור שחרר את גולדנברג למעצר בית של 48 שעות, ואסר עליה להתקרב לשר. אמה של נועה, שרון גולדנברג, מסרה: "נועה שלי חוזרת הביתה. הצדק ניצח. לא הייתה הצדקה למעצר הזה. אני מודה לכל מי שעזר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409072259' autoplay='0' credit='' desc='הפגנה מחוץ לבית משפט השלום בתל אביב' poster='' kid='1_dr003zeo' duration='30']

הבוקר הגיבה המשטרה ותקפה באופן אישי את ח"כ נעמה לזימי - שאמרה כי פעולות המשטרה "מאפיוזיות". אמה של נועה אמרה בריאיון לחדשות 13: "בן גביר חטף את בתי. מחר זו תהיה הבת שלכם". היא הוסיפה: "ראיתי אותה מובלת באזיקים בידיים וברגליים, בניידת משטרה מסורגת, במבט מפוחד. זה מאוד קשה. היא בתי היחידה. היא נעלמה אתמול לשלוש-ארבע שעות. זה הרגיש כמו ברוסיה - שמעלימים אנשים. היא לא 'מתנגדת משטר', היא לא מפגינה, היא איבדה שבעה מחבריה בנובה. יש פה שר שכל מה שמעניין אותו זה לעשות פרובוקציות על חשבון הבת שלי".

בתוך כך, גורמים במערכת אכיפת החוק אמרו כי בקשת המעצר של המשטרה "שערורייתית" וכי "נראה שהמשטרה מנסה לרצות את בן גביר". ניצב-משנה זיו שגיב, קצין אגף חקירות ומודיעין במחוז ת"א, אמר כי "החקירה נעשית בצורה עניינית - בלי קשר לבן גביר".

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות מעצרה של החשודה בתקיפת השר בן גביר, החל משעות הלילה אנו עדים למסע הכפשות בוטה נגד המשטרה ושוטריה, הכולל פרסומים החוטאים לאמת ולעובדות, מצד גורמים אינטרסנטים המנסים לייצר תמונה מעוותת של המציאות ולפגוע בעבודת המשטרה".

"החשודה נעצרה ונכלאה בבית מעצר נווה תרצה בחשד לביצוע עבירות של תקיפת עובד ציבור, הפרת הסדר הציבורי וחשש לשיבוש הליכי חקירה", נכתב בהודעת המשטרה, "בקשה שהוגשה מטעם החשודה לקיום דיון לאלתר, נדחתה ע"י ביהמ"ש והחשודה נותרה במעצר על פי החלטת שופט, אשר קבע כי 'בכוונת היחידה למצות את החקירה ולבצע פעולות נוספות שלדידה יש בהן חשש לשיבוש'".

עוד נמסר מטעם המשטרה כי "יש להצר על אמירתה של חברת הכנסת לזימי שבחרה להציג את התנהלות המשטרה כ'מאפיוזית'. מצופה כי הפרסומים המכפישים והבלתי ראויים, לרבות מצד נבחרי ציבור יצמדו לעובדות. המשטרה רואה בחומרה רבה עבירה מסוג 'תקיפת עובד ציבור' והיא תמשיך, ללא משוא פנים באופן הוגן ושוויוני, לאכוף את החוק".

ח"כ נעמה לזימי
ח"כ נעמה לזימי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת הכנסת נעמה לזימי הגיבה למתקפת המשטרה נגדה, ובציוץ בטוויטר טענה: "לא בפעם הראשונה - משטרה החליטה לסמן נבחרי ציבור מתנגדי שלטון, החל מהודעות לתקשורת ועד לאלימות והפקרה בהפגנות. אני חווה זאת על בשרי כבר תקופה. במקרה של דובר המשטרה שאחראי להודעה: פעיל ליכוד תומך הפיכה שמדברר משטרת שלטון על חשבון משטרת ישראל. אם נדמה להם שההודעות שלהם מרתיעות מישהו - זה רק מבהיר מה עבר על הגוף החשוב הזה ועד כמה חשוב להיאבק ולהתנגד. לא נירתע".

מוחות מארגון "בונות אלטרנטיבה
מוחות מארגון "בונות אלטרנטיבה | צילום: בונות אלטרנטיבה

הבוקר, הגיעו מחוץ לבית הסוהר נווה תרצה מפגינות מארגון "בונות אלטרנטיבה", וקראו: "השר הנחה, השר רצה - והנה נועה בנווה תרצה". מורן זר קצנשטיין, מייסדת הארגון, אמרה: "עבריין מורשע בחוץ, אישה שנאשמת שזרקה חול ומכחישה עדיין בפנים. ‏אות קלון ואות קין על הפרצוף שלך, בן גביר".‏ בליל אמש שרר בלבול בנוגע למקום שהייתה, ולפי חה"כ לזימי, המשטרה טענה כי "היא הועברה מנווה תרצה כיוון שהטפסים לא היו טובים".

"שאלתי האם יחזירו אותה לשם כדי שנדע אם להשאר וטענו שלא", הוסיפה לזימי. "בכל זאת נשארנו וכבוד ענק לפעילים שהגיעו ונשארו למרות אי הוודאות. אך מהשקר הזה התחילה מסכת שקרים בת כמה שעות על מקום המצאה של צעירה ללא כל רקע פלילי או מסוכנות לציבור שמצויה עם מחלה כרונית. שיקרו והמציאו סיפורים לנו - חברי הכנסת, לעיתונאים, לעורך הדין שלה, להוריה ולכל מי שניסה לברר את מקום הימצאה". יחד עם לזימי שהו במקום חברי הכנסת מירב בן ארי וולדימיר בליאק מטעם יש עתיד.

ח"כ מירב בן ארי
ח"כ מירב בן ארי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת בליאק הוסיף, בציוץ בטוויטר: "הלילה, לאחר לא מעט שיחות טלפון במטרה לסייע למשפחת גולדנברג להוציא את נועה מהמעצר ההזוי בנווה תרצה, נכנסתי לרכב ונסעתי לרמלה. לא כי היה לי איך לעזור במקום, אלא כי רציתי לתמוך בשרון, אמא של נועה, ולהיות יחד עם האזרחים המודאגים שהתאספו בכניסה לבית הכלא".

"לא, אני לא חושב שמותר לזרוק חול או כל דבר אחר על נבחרי ציבור. גם על שרים פורעי חוק, עבריינים, שקרנים וליצנים", כתב חבר הכנסת, וטען: "אך מה שקרה אתמול בחוף ת"א ודאי לא מצדיק מעצר של בחורה נורמטיבית, ללא עבר פלילי, חולת אפילפסיה לסוף שבוע שלם בנווה תרצה, תחת טיעונים מגוחכים של 'ביצוע פעולות נוספות' ו'חשש משיבוש'".

ח"כ בליאק מוצא מהדיון בוועדת הכספים
ח"כ בליאק (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש הוארך מעצרה של הצעירה, ובעקבות זאת אימה טענה כי ניתנה "הוראה מלמעלה". בטקסט שהעלתה ללחשבון הטוויטר שלה לצד תמונת בתה מאחורי סורגים, כתבה האם: "משטרת הדיקטטורה החליטה, ללא הצדקה לסכן את חיי הבת שלי, שחולה במחלה כרונית - ולהשאיר אותה במעצר מסכן חיים מבחינתה".

"אין לה שום עבר פלילי, אפס מסוכנות", הוסיפה האם, "אם למישהו שם בכל זאת יש לב ושכל, בבקשה תשחררו את הבת שלי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409072115' autoplay='0' credit='' desc='מפגינים זורקים חול על תמונות של בן גביר' poster='' kid='1_dh25w80y' duration='23']

ביקורו של בן גביר בחוף הים עורר סערה במקום, ורבים מהרוחצים קראו לעברו קריאות "אפס" ו"תחזיר אותם הביתה", על רקע התנגדותו לעסקת חטופים. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות ניתן לראות את המהומה שנוצרה, במסגרתה בן גביר המאובטח הצטלם עם תומכיו, ברקע הקריאות נגדו.