אלפים בהפגנות למען החטופים ונגד הממשלה; עימותים ועצורים בת"א

ברקע המגעים לעסקה וביקור ראש המוסד בקטר, הפגנות למען החטופים ונגד הממשלה התקיימו בת"א ובקיסריה, כמו גם במוקדים נוספים ברחבי הארץ. בקפלן וסמוך למעון רה"מ קראו המוחים לבחירות מיידיות, 12 נעצרו בעת שניסו לרדת לנתיבי איילון. צעדת מחאה יצאה מבית הנשיא בירושלים לכיוון כיכר פריז

זמן צפייה: 04:42

ברקע המגעים לעסקה וביקור ראש המוסד בקטר, הפגנות התקיימו הערב (שבת) ברחבי הארץ למען שחרור החטופים, במלאת 169 ימים בשבי חמאס. ההפגנה המרכזית של מטה משפחות החטופים תתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב שבשדרות שאול המלך, בדרישה: "לא חוזרים בלי עסקה. אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים". בעצרת נאם השר לשעבר יזהר שי, שאמר כי מוכן לשחרר את רוצחיו של בנו, סמ"ר ירון אורי שי, שנפל ב-7 באוקטובר - בתמורה לשחרור החטופים. אבוקות ומדורות הודלקו בקפלן. איילון נחסם לזמן קצר - 12 נעצרו ו-21 דו"חות בסך 1000 ש"ח נרשמו בשל הפרעה לתנועה וחסימת צירים.

עדינה משה, ששוחררה משבי חמאס בעסקת החטופים הראשונה, נאמה הערב בעצרת בכיכר החטופים: "אני פונה אל ראש הממשלה שהוא עדיין שלי - זנחת אותנו ב-7 באוקטובר ואתה ממשיך לזנוח אותנו, התנהגות שלא מקובלת לא ביהדות שלנו ולא בשום מקום אחר!". היא הוסיפה: "זה לא יתכן שהמדינה שלי ממשיכה להתעלם מהשבויים. זה הדבר הכי נורא שאי פעם חשבתי שיכול לקרות כאן. מישהו צריך לקחת את המושכות בחוכמה ולהוציא אותם משם. הצעירים בהם טיפלתי כל חיי בקיבוץ ניר עוז עדיין שם".

ג'ניפר מאסטר, בת זוגו של אנדריי קוזלוב שחטוף בעזה, פנתה בריאיון לחדשות 13 לזוג נתניהו: "לא שמעתי סליחה על 7 באוקטובר. לא שמעתי שכל הממשלה אשמה בזה שאני מחכה שבן זוגי יחזור מהשבי בעזה כבר חצי שנה. הממשלה איבדה את זה - וצריכה להתפטר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403232100' autoplay='0' credit='' desc='שריפת צמיגים במחאה נגד הממשלה בת"א' poster='' kid='1_3vptil69' duration='38']

מפגינים נגד הממשלה חוסמים את נתיבי איילון
מפגינים נגד הממשלה חוסמים את נתיבי איילון | צילום: רויטרס
מפגינים נגד הממשלה חוסמים את נתיבי איילון
מפגינים נגד הממשלה חוסמים את נתיבי איילון | צילום: רויטרס
מפגינים נגד הממשלה חוסמים את נתיבי איילון
מפגינים נגד הממשלה חוסמים את נתיבי איילון | צילום: רויטרס
מפגינים נגד הממשלה מנסים לחסום את נתיבי איילון
מפגינים נגד הממשלה מנסים לחסום את נתיבי איילון | צילום: אריק מרמור, פלאש90
הפגנה נגד הממשלה בתל אביב
הפגנה נגד הממשלה בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אמש מחו משפחות חטופים ומפגינים ברחובות תל אביב במקביל לפגישת מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן עם הקבינט המצומצם. בלינקן יצא לשוחח עם המפגינים, שאחזו בדגלי ישראל וארצות הברית וקראו קריאות "USA SOS", "בלינקן סומכים עליך" ו-"תציל אותם", לחץ ידיים לחלק מבני משפחות החטופים והביע את תמיכתו. מזכיר המדינה הביע אופטימיות בתום הפגישה ואמר: "ישנה התקדמות במגעים לעסקה, הפערים מצטמצמים בשבועות האחרונים".

מזכיר המדינה בלינקן משוחח עם משפחות החטופים בתל אביב
מזכיר המדינה בלינקן משוחח עם משפחות החטופים בתל אביב | צילום: רויטרס
מפגינים למען שחרור חטופים חוסמים את נתיבי איילון
מפגינים למען שחרור חטופים חוסמים את נתיבי איילון | צילום: דנור אהרון

ברביעי בבוקר מפגינים למען שחרור החטופים חסמו את נתיבי איילון צפון, כשאוחזים שלט שעליו כתוב: "זה עליכם: לא חוזרים מקטר בלי עסקה". בחסימה השתתפו עשרות פעילות של מחאת הנשים יחד עם משפחות החטופים, ובהם אילה מצגר, יפעת קלדרון, שי מוזס ויעל אור, שקוראים: "עסקה עכשיו".