ברקע החשש מעימותים: מאות נשים צעדו בבני ברק

במחאה על שורת אירועי הדרת נשים במרחב הציבורי שהתרחשו באחרונה, צעדו בבני ברק מאות נשים. רבנים הנחו שלא להתעמת עמן. מובילות המחאה: "החוזה החברתי הופר. באות כדי להביע את הכעס והאכזבה שלנו". ממול התקיימה הפגנת נגד של נשים חרדיות

זמן צפייה: 01:20

בבני ברק צעדו הערב (חמישי) מאות נשים במחאה בשל שורת אירועי הדרת נשים במרחב הציבורי שהתרחשו באחרונה. לקראת האירוע, רבנים הנחו שלא להתעמת עמן. מובילות המחאה טענו כי "החוזה החברתי הופר". עוד אמרו: "אנחנו באות לבני ברק כדי לפגוש את הציבור החרדי, להביע את הכעס והאכזבה שלנו ואת הציפייה שלנו מהציבור לקחת אחריות ולהפעיל לחץ על ההנהגה".

עופרי צורי, מיוזמות ההפגנה בבני ברק, טענה בשיחה עם חדשות 13 כי לא מדובר בפרובוקציה: "מדובר בצעדה של נשים באשר הן, ולא משנה מאיזה מגזר הן. אנחנו לא נגד לימוד תורה ובחירה באורח חיים דתי - אנחנו בעד שוויון. אישה שהולכת בבני ברק זה לא פרובוקטיבי". עוד אמרה: "לא נשמע לי הגיוני שנשים יגייסו את הילדים שלהם, שעלולים להיפגע בנפש ובגוף, בעוד שנשים אחרות מפאת אמונתן לא יגייסו את הילדים שלהן".

אבוקות בצעדת הנשים בבני ברק
אבוקות בצעדת הנשים בבני ברק
אבוקות בצעדת הנשים בבני ברק
אבוקות בצעדת הנשים בבני ברק

אל מול ההפגנה, אורגנה הפגנת נגד בהובלת נשים חרדיות תחת הכותרת "נשים חרדיות שמות סוף להסתה". בהודעה מטעמן נמסר: "נתאסף, נשים חרדיות, כדי לדבר, לייצר שיח, לא לריב ולהתווכח ולהשמיע את הקול שלנו - דווקא מול מפגינות שחושבות שהן יודעות עלינו הכול; שחושבות שאנחנו מודרות ומושתקות; שחושבות שכל הבעיות של מדינת ישראל הן על כתפי החרדים ושהדרת נשים זו המצאה של המגזר".