"לחמורים שנושאים בנטל נמאס": צעדת ענק צפויה הערב בבני ברק

עומסי תנועה כבדים צפויים בגוש דן, כאשר ארגוני המאבק נגד המהפכה המשפטית ייקימו צעדת מחאה מקניון איילון לעיר החרדית הצמודה, "על רקע התחזיות המעידות על ריסוק הכלכלה כתוצאה מביזת הקופה הציבורית ושוחד פוליטי" | מפת החסימות המלאה

זמן צפייה: 00:22

ארגוני המאבק נגד המהפכה המשפטית ייקימו הערב (רביעי) צעדת מחאה מקניון איילון לבני ברק, "על רקע התחזיות המעידות על ריסוק הכלכלה כתוצאה מביזת הקופה הציבורית והעברת קרוב ל 14 מיליארד ש"ח לטובת צרכים קואליציוניים מגזריים ושוחד פוליטי". רחובות רבים באזור ייחסמו לתנועה, ובמשטרה מזהירים מעומסי תנועה גדולים.

לצעדה שותפים קבוצות וארגונים רבים הלוקחים חלק ב"מאבק נגד ההפיכה המשטרית, אשר על פי דבריהם של בכירי הקואליציה, תקודם בשיטת הסלמי מיד לאחר שוד התקציב". מטעם מארגני הצעדה נמסר: "נגיע מחר לבני ברק כדי להבהיר לממשלת חורבן הבית, ובפרט להנהגה החרדית שביד ימין משתפת פעולה עם הדיקטטורה וביד שמאל בוזזת את הקופה, שלחמורים נמאס".

עוד מסרו מארגני הצעדה: "החמורים שנושאים בנטל השירות והכלכלה סיימו להיות הפראיירים שממלאים את הקופה הציבורית, שהפכה לקופת שוחד פוליטי לחברים של גפני וסמוטריץ, כדי שיריב המחריב יקדם דיקטטורה בשיטת הסלמי אחרי התקציב. זה הזמן להתייצב ולומר די לעושק, לשחיתות ולריסוק ישראל! אנחנו לא נגד הציבור החרדי אבל קוראים למנהיגים שלהם להתעשת ולעצור את החרבת ישראל".

המצור על בני ברק, המודעה שפרסמו ארגוני המאבק
המודעה שפרסמו ארגוני המאבק

בעקבות אירוע המחאה, הרחובות הבאים בבני ברק וברמת גן ייחסמו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 18:00:

כביש אם המושבות לכיוון מערב

ראול ולנברג/ שטרית לכיוון דרום

גשר מבצע קדש ב"ב לשני הכיוונים

רח' אבא הלל ר"ג לכיוון מזרח

ז'בוטינסקי ר"ג מרח' ביאליק לכיוון מזרח

ז'בוטינסקי ב"ב מצומת גהה לכיוון מערב

רח' בן גוריון מרח' ששת הימים עד רח' ז'בוטינסקי

רח' אבוחצירא מרח' ז'בוטינסקי עד כביש אם המושבות

רח' רבי עקיבא לכיוון רח' ז'בוטינסקי

רח' סוקולוב לכיוון רח' ז'בוטינסקי

שכונת פרדס כץ - תתאפשר כניסה/יציאה לתושבי האזור בלבד

אוטובוסים במסוף קניון איילון יופנו לגשר מבצע קדש ומשם שמאלה לכיוון צפון.

חיילי מילואים מול עיריית בני ברק
חיילי מילואים מול עיריית בני ברק, לפני כחודשיים | צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

כזכור, השבוע פורסם כי במסגרת הכספים הקואליציוניים, מיליארדים יעברו לחרדים ולחינוך החרדי, בלי שהם מחויבים ללימודי ליבה כמו בחינוך הציבורי. ביום שאחרי הקצאת הכספים, התקציב לתלמיד ברשת החינוך של ש"ס יעלה מ-17 אלף שקלים לשנה ל-20 אלף שקלים, ואילו ברשת החינוך של יהדות התורה הוא יזנק מ-15 אלף שקלים ל-18.5 אלף שקלים  -זאת לעומת 16 אלף שקלים בלבד בחינוך הממלכתי.

יש להוסיף כי ברשתות החינוך הללו מבטיחים ללמוד ליבה, אבל הפיקוח שם בנושא הוא מאוד חלקי, ואין באמת בחינות ארציות. רוב התלמידים החרדיים בבתי ספר יסודיים נמצאים ברשתות האלה, והן כוללות גם מוסדות פרטיים או פרטיים למחצה בהם כמעט ולא לומדים ליבה, וגם שם כל תלמיד יקבל עוד אלפי שקלים בשנה. מדובר בשינוי משמעותי של המשוואה - ושל שיטת התיקצוב במדינה.