"מובילאיי", יד לבנים הדרוזים ו"מתנת חיים": הוכרזו פרסי ישראל

השלושה יקבלו את הפרס היוקרתי על מפעל חיים ביום העצמאות ה-75. הנימוקים: פרופ' אמנון שעשוע הוא "יזם ומדען פורץ דרך", הרבנית רחל הבר "מפיחה בחולי הכליה רוח חיים ותקווה לחיים" ואמל נסראלדין "מוביל בפעילותו הציבורית ובמנהיגותו החברתית את העדה הדרוזית"

זמן צפייה: 00:22

שר החינוך יואב קיש הודיע הערב (רביעי) כי פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת ה- 75 למדינת ישראל, יוענק למייסד ומנכ"ל "מובילאיי", פרופ' אמנון שעשוע, למנהלת עמותת "מתנת חיים" להשתלות כליה, רבנית רחל הבר, ואמל נסראלדין, מייסד בית יד לבנים הדרוזים. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' יצחק קרייס. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה- 75 למדינה ל-11 חתני וכלות הפרס.

בהתייחס לפרופ' אמנון שעשוע, ציינה ועדת הפרס כי הוא "סיפור הצלחה ישראלי – הוא השגריר של המצוינות, ההעזה והיצירתיות הישראלית בעולם". עוד ציינה הועדה כי לפרופ' שעשוע תפקיד מכריע בהפיכתה של ישראל למעצמה עולמית בתחום הבינה המלכותית והתחבורה החכמה מצילת החיים".

כמו כן, הוועדה הדגישה כי פרופ' שעשוע הוא "יזם ומדען פורץ דרך שתרם ותורם באופן משמעותי לכלכלה הישראלית, הוא מוביל חברתי בפיתוח וביצירת מקומות עבודה ופועל ללא לאות להגשמת חזונו, מתוך תחושת שליחות, ציונות, ודבקות במטרה. לצד כל זאת, הוא עוסק בפעילות פילנתרופית נרחבת למען החברה הישראלית על כל גווניה".

פרופ' אמנון שעשוע
פרופ' אמנון שעשוע | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בנוגע לרבנית רחל הבר, צוין בנימוקי הפרס כי היא "מפיחה בחולי הכליה רוח חיים ותקווה לחיים: היא מלווה את התורמים, המושתלים ובני משפחותיהם לאורך כל הדרך, ועד להחלמתם". הרבנית הבר, ממשיכה את דרכו של בעלה, הרב ישעיהו הבר ז"ל, שהקים לצידה את עמותת "מתנת חיים". מפעל זה מקדש את החיים, מעניק חיים חדשים, מקרב בין כלל חלקי החברה הישראלית וניתן לחולים, ללא הבדל דת, גזע ומגדר.

בהתייחס למר אמל נסראלדין, ועדת הפרס ציינה בנימוקיה כי "סיפורו של אמל נסר אלדין הוא סיפור הברית של העם היהודי והעדה הדרוזית בארץ ישראל - סמל לאומץ ומופת כמו שהיה יתרו חותן משה". עוד ציינה הועדה כי "הוא מוביל בפעילותו הציבורית ובמנהיגותו החברתית את העדה הדרוזית, השפעתה ושילובה במדינת ישראל. פועלו כולל, בין היתר, גיוס דרוזים לשירות צבאי, הקמת מכינה קדם צבאית, הקמת יד לבנים לעדה הדרוזית, שילוב נשים דרוזיות בעבודה ובתעשייה ומתן זכויות שוות לעובדים דרוזים ויהודים".

אלה הם חתני וכלות הפרס, שזהותם התפרסמה עד כה:
כלת פרס ישראל בתחום חקר החינוך: פרופ' זמירה מברך
כלת פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים: פרופ' מיכל שוורץ
כלת פרס ישראל בתחום אמנות פלסטית: האמנית מיכל רובנר
חתן פרס ישראל בתחום חקר הכימיה והנדסה כימית: פרופ' עמנואל פלד
חתן פרס ישראל בתחום חקר המשפטים: פרופ' יורם דינשטיין
חתן פרס ישראל בתחום המוסיקה והמוסיקולוגיה: פרופ' יהואש הירשברג
חתן פרס ישראל בתחום חקר מחשבת ישראל, פילוסופיה וקבלה: פרופ' דב שוורץ
חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי הסביבה והקיימות: פרופ' אביטל גזית