מנהיגה הרוחני של ש"ס הלך לעולמו בגיל 91

הרב שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף, ירש את הרב עובדיה יוסף בשנת 2013 והנהיג את מפלגת ש"ס מאז. הלילה, לאחר התדרדרות במצבו, הוא הלך לעולמו. הלווייתו תתקיים היום בשעה 14:00 בירושלים

זמן צפייה: 00:34

אבל בעולם התורה: נשיא מועצת חכמי התורה ומנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב חכם שלום כהן, נפטר הלילה (שני) והוא בן 91 במותו. הלווייתו תצא משכונת גאולה בירושלים והוא יובא למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

הרב כהן, ראש ישיבת פורת יוסף, הוא מעמודי התווך ההיסטוריים של תופעת החרדיות הספרדית. הוא נולד בירושלים הספרדית ב-1931 לתוך אם הישיבות הספרדיות "פורת יוסף" וגדל בה מאז שהיה ילד.

בנו של אחד הרבנים הבולטים בדור ההוא הרב אפרים כהן, מי שזכה לתואר "זקן המקובלים" בדור שלפני הרב כדורי. הרב כהן היה הדמות הרבנית הבכירה הראשונה שתמכה בהתארגנות להקמת ש''ס המוניציפלית בירושלים עוד בשנת 1983 ועוד לפני הרב עובדיה יוסף.

הנהיג את ש''ס לאחר מותו של הרב עובדיה יוסף. הרב חכם שלום כהן
הנהיג את ש''ס לאחר מותו של הרב עובדיה יוסף. הרב חכם שלום כהן | צילום: דוד כהן, פלאש 90

הוא שימש כחבר מועצת החכמים של ש''ס מאז היווסדה ועמד בראשה מאז פטירת הרב עובדיה יוסף בשנת 2013. לפני ימים אחדים אושפז בבית החולים הדסה עין כרם והלילה חלה התדרדרות במצבו והוא נפטר.

"נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים", ספד לו יו"ר ש"ס אריה דרעי. "בלב מוכה הלם ויגון נסתלק מאיתנו בסערה השמימה, אבינו מורנו ומנהיגנו נשיא מועצת חכמי התורה, גדול הדור מרן חכם שלום כהן בן תופחא מלכה זצוק"ל. אוי לו לעולם שאבד מנהיגו ואוי לה לספינה שאבד קברניטה. ברוך דיין האמת".

הרב כהן עם דרעי
הרב כהן עם דרעי

ראש הממשלה יאיר לפיד: "המנהיג הרוחני חכם שלום כהן הלך הלילה לעולמו. בשם ממשלת ישראל ועם ישראל כולו, אני שולח תנחומים למשפחתו, לתלמידיו ולכל מוקרי זכרו. כוחנו באחדות עם ישראל. 'בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ'".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: "‏אני אבל על לכתו מעימנו של ראש הישיבה הדגול חכם שלום כהן זצ"ל. לצד גדלותו בתורה, הוא היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל ובעולם היהודי. נפגשנו פעמים רבות, וצר לי שהשנה לא אזכה לקיים המסורת ולבקר אותו בסוכתו. ‏בכל מפגש עימו ראיתי את האהבה והקשר העמוק שלו לירושלים, וכיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו כל העת את העם והאדם. תנחומי לבני משפחתו, למפלגת ש״ס, לאוהביו ותלמידיו".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו. הייתה בו בקיאות אדירה בעולם התורה, לצד מנהיגות תורנית וחברתית שהשפיעה על המוני יהודים וישראלים. לאחר פטירתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ״ל המשיך הרב כהן את דרכו כנשיא מועצת חכמי התורה וכמגדלור הלכתי אליו הכל נשאו את עיניהם. הרב כהן היה תלמיד חכם עצום שלא הפסיק ללמוד וללמד, לשמור ולעשות. אהבת התורה פיעמה בו יחד עם אהבת העם. עם ישראל איבד פוסק הלכה, מורה דרך לרבים ושליח ציבור מן המעלה הראשונה".