ראשי רשויות ערביות מחו בי-ם, עימות בין ח"כ עודה לשוטרים

במהלך הפגנה שהתקיימה מחוץ למשרד האוצר נגד ההחלטה למנוע תקציבים מרשויות ערביות, התפתחו עימותים בין המוחים והשוטרים. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות שוטר מניף אגרוף אל עבר יו"ר חד"ש . המשטרה: "המפגינים פרצו את מחסומי מתחם המחאה ונבלמו"

זמן צפייה: 00:20

על רקע שביתת האזהרה של הרשויות הערביות במחאה על החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלא להעביר תקציבים, התקיימה היום (שני) הפגנה בקרית הממשלה בירושלים שבמהלכה התפתחו עימותים בין מפגינים ושוטרים. בתיעוד מהאירוע נראה יו"ר מפלגת חד"ש, ח"כ איימן עודה, כשהוא נהדף על-ידי שוטרים ומתעמת איתם. בשלב מסוים הניף אחד השוטרים אגרוף לכיוונו.

בעקבות האירועים, נמסר מהמשטרה: "בשעות האחרונות מתקיימת מחאה סמוך למשרד האוצר בירושלים וכוחות משטרה ומג"ב פועלים לאבטחתה. לפני זמן קצר, במהלך תהלוכה שקיימו המשתתפים מרחוב קפלן (גן הורדים) לכיוון משרד האוצר, החלה הפרת סדר תוך שהמפגינים פרצו את מחסומי מתחם המחאה ונבלמו על ידי כוחות המשטרה ומג"ב סמוך לכניסה למתחם המשרד".

עוד נאמר: "השוטרים ולוחמי מג"ב נאלצו בשל כך להדוף את המתפרעים ולמנוע את כוונתם וניסיונות אלו לפרוץ אל המתחם. נמשיך לאפשר את חופש המחאה והביטוי לכל אדם, מנגד לא נאפשר הפרת סדר ואלימות מכל סוג שהיא במהלך מחאות ובכלל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

המחאה היום, בהובלת ראשי רשויות ערביות, מגיעה כאמור על רקע סירובו המתמשך של השר סמוטריץ' להעביר כספים לתוכניות הקשורות לרשויות הערביות. בהצהרה שנשא בנוגע להקפאת התקציבים בתחילת החודש, אמר סמוטריץ': "אני פונה לאזרחי ישראל הערבים - אני שר האוצר של כולם. עברתי מתקפות דומות גם לפני שנתיים כשהייתי הראשון - וגם היחיד - שזיהה את הסכנות בתנועה האיסלאמית". הוא הוסיף: "אני מודיע כאן שלא אאפשר את העברת התקציבים האמורים שלא דרך מנגנונים ברורים שיוודאו שהם מגיעים ליעדם".

עם זאת, אתמול הודיע משרד האוצר על העברת תקציב של יותר מ-3 מיליארד שקלים לפיתוח מזרח ירושלים. מדובר על תוכנית כלכלית בהיקף של כשלושה מיליארד ו-200 מיליון שקלים עד סוף שנת 2028, הכוללת סעיף שנוי במחלוקת של תקצוב מכינות קדם-אקדמיות. מדובר במוסדות שתפקידם ללמד עברית את הסטודנטים תושבי מזרח ירושלים, על מנת שאלו ילמדו במוסדות ישראליים ולא באוניברסיטה בשטחים הפלסטיניים.