בגלל ויכוח על מסכה: נהג אוטובוס הותקף בעפולה ופונה לבי"ח

נהג חברת "סופרבוס" ביקש מנוסע קטין לעטות מסכה, וזה הכה אותו בחוזקה בעזרת טלפון נייד, ובין היתר שבר את אפו. הנהג חילץ את עצמו כשהוא מדמם וסובל מפגיעות קשות. "מפחד להגיע לעבודה"

זמן צפייה: 02:14

שאדי סלאח אלדין, נהג אוטובוס ציבורי, הותקף היום (שלישי) לפנות בוקר בעפולה, בזמן שהסיע נוסעים בקווי הלילה. הנהג, שנסע בקו 193 של חברת "סופרבוס", הותקף בצומת כיבוי אש בעפולה לאחר שביקש מנוסע קטין לעטות מסכה. הקטין תקף את הנהג בעזרת טלפון סלולרי, לאחר שהנהג פתח את המחיצה המפרידה בינו לבין הנוסעים.

הנהג פונה למרכז הרפואי העמק בעפולה כשהוא מדמם סובל מפגיעות קשות, אף שבור ונפיחות בפנים. מהמשטרה נמסר כי הקטין הגיע לתחנת המשטרה מיוזמתו וטען שהנהג תקף אותו. האירוע נמצא בחקירה.

הנהג אמר: "ביקשתי מהנוסע לשים מסכה ואמרתי לו שאסור לו לעלות בלי מסכה. חשבתי לתת לו מסכה ממני, פתחתי טיפה את המחיצה כי נפל לו כרטיס הרב קו. הנוסע נתן לי מכה על האף ועל הראש. התחלתי לדמם. הוא גנב לי את הפלאפון וברח ותפס אותי מהצוואר. נזל לי דם. לקחתי את האוטובוס ישר למשטרה. אני כרגע במיון מחכה לרופא. אני מפחד להגיע לעבודה. מישהו חייב לעזור לנהגים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרחבת התו הירוק, ומתווה לתפילה בכותל: כל התקנות שאישר הקבינט

אלפים ליוו את בראל למנוחות, האם תקפה: "בנט ביזיון"

הושלמה הנסיגה מאפגניסטן – הטאליבן השתלט על נמל התעופה בקאבול

הארון שובש, יו"ר ועד העובדים ב"סופרבוס", אמר: "אנחנו קרובים יותר מתמיד לרצח של נהג. הדרישה למסכות מעצימה את היקף הפגיעה בנהגים. לא ייתכן שנהג מתחיל קו בחשש לחייו. לא נעבור בשתיקה על תקיפת חברנו".

בעקבות התקיפה נמסר מטעם איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים כי ישבית את פעילות האוטובוסים בעפולה בצהריים. "התקיפה הפושעת והאכזרית של חברנו שאדי סלאח אלדין אתמול בקו לילה היא חציית גבול. היום זה שאדי ומחר זה אנחנו, אנו פועלים מול המשטרה ומשרד התחבורה לטיפול במגפה הזו, אך האיום על הנהגים מחייב עשייה מיידית. כאן לא יועילו רק הצהרות", נמסר.

מקרה זה מצטרף לעלייה התלולה בתקיפות נהגי אוטובוס בזמן האחרון. על פי נתוני ארגון הנהגים, מבית ההסתדרות הלאומית, בשנת 2020 אירעו 3,644 מקרים של אלימות פיזית כלפי נהגים. לפי ההערכות רק 47% מהמקרים דווחו, כך שהמספר האמיתי אף גבוה יותר. 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020, ומתוכם 19% דיווחו על שלושה מקרים ויותר.

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מסר בתגובה: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים, ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. חייבים לעצור לאלתר את כדור השלג הזה בו תוקפים נהגים השכם וערב. יש לעצור את טרור האוטובוסים נגד הנהגים. היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד".