שרים נגד בחינת ההגבלות על לא מחוסנים: "הצעה קיצונית והזויה"

במהלך הערכת המצב בנושא התפשטות וריאנט האומיקרון, חברי ממשלה מתחו ביקורת על ההחלטה לבחון את הטלת ההגבלות על מי שבחר לא להתחסן. "יש דרכים פחות קיצוניות לעודד התחסנות"

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

מספר שרים מתחו היום (חמישי) ביקורת חריפה על החלטת ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ לבחון הטלת הגבלות על לא מחוסנים. כמה חברי ממשלה כינו את ההצעה "קיצונית והזויה", ואחרים הסבירו כי "יש דרכים פחות קיצוניות לעודד התחסנות כמו הוספת בדיקות בתמורה לביטול בידוד למחוסנים השבים מחו"ל".

מוקדם יותר היום החליטו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ בתום דיון והערכת מצב על התפשטות וריאנט האומיקרון כי יש לבחון הגבלות על ציבור הלא מחוסנים בישראל. כמו כן, הוחלט על הגברת האכיפה בעניין התו הירוק באמצעות ברקוד, בדגש על מתן דו"חות באופן מיידי וללא התראות, למפרים את הכללים. במקביל נקבע כי המשרד לביטחון פנים יוביל את ההיערכות בנושא מול המשטרה. באשר לנושא ההגבלות בנתב"ג, נקבע כי יתקיים דיון נוסף בהמשך היום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנשיא מתכנן: חנינה מקלה בעבירות צריכת סמים קלים

סוף לפרשה: הפרקליטות לא תערער על עונשו של אריה שיף

האם תחרות מיס יוניברס באילת מביאה כבוד למדינת ישראל?

כזכור, בתחילת השבוע פורסם כי מספר הנדבקים באומיקרון בישראל עלה ל-21, לצד חשד גבוה ל-21 נוספים. משרד הבריאות עדכן כי שמונה מהמאומתים בזן החדש אינם מחוסנים. 16 מהנדבקים שבו מחו"ל, חמישה נוספים נדבקו לאחר חשיפה לשבים מדרום אפריקה וארצות הברית. לפי הפרסום, קיים חשש למקרים נוספים שטרם התקבלו תוצאות הריצוף שלהם.

מעבר לכך, אתמול הודיעה ענקית התרופות פייזר כי יעילותם של הנוגדים, שנוצרים כתוצאה משתי מנות של חיסון פייזר, פחתה נגד הווריאנט החדש. עם זאת, לטענת החברה "נראה כי מנת הדחף מספקת הגנה חזקה כנגד הווריאנט". כמו כן, פייזר הודיעה כי תוצאות המחקר מצביעות על כך שמנה שלישית של החיסון מספקת רמה של נוגדנים כנגד האומיקרון הדומה לזו שנוצרת כתוצאה משתי מנות של חיסון נגד זנים אחרים של הקורונה.