ברכב פרטי או ב"ספיישל": הנוחתים בנתב"ג לא יוכלו להשתמש בתחב"צ

משרד התחבורה הודיע כי הנוחתים בנמל התעופה בן גוריון לא יוכלו לעלות על הרכבת והאוטובוסים ואיסוף יתאפשר רק באמצעות רכב פרטי או במונית ספיישל. 2 מקרים מאומתים של הזן אותרו בישראל

זמן צפייה: 10:48

משרד התחבורה הודיע היום (ראשון) כי במטרה למנוע את התפשטות וריאנט אומיקרון החדש, החל מחצות, הנוחתים בנתב"ג לא יורשו לעלות על האוטובוסים והרכבות שיעצרו ותתאפשר רק ירידה במקום. היציאה מנתב"ג תתאשר רק על ידי רכבים פרטיים או מוניות. עד כה התגלו בישראל 2 מקרים של מאומתים לזן.

בנוסף, תאושר נסיעה במוניות שירות, שיפעלו בתפוסה של עד 50% לנסיעה משותפת לכתובת אחת. בעקבות כך, תינתן הנחה של 50% בחניונים ארוכי הטווח על מנת להקל על המגיעים ברכב פרטי. לנוחתים מאילת תהיה הסעה חינמית לרכבת סובידור מרכז בתל אביב בהצגת כרטיס טיסה.

Whatsapp Image 2021 11 28 At 1
מרב מיכאלי בישיבת משרד התחבורה | צילום: דוברות משרד התחבורה

מוקדם יותר היום, התרחש דיון סוער בישיבת הממשלה סביב ההחלטה לשוב ולהוציא לפועל את איכוני השב"כ. אחרי הדיון אישרה הממשלה לבצע איכוני שב"כ רק אחר מקרים שקשורים לזן "אומיקרון". השרים אלי אבידר, אורנה ברביבאי, גדעון סער ויפעת שאשא-ביטון התנגדו. השרים קארין אלהרר ועיסאווי פריג' נמנעו. השרה תמר זנדברג בחרה שלא להצביע.

ראש הממשלה נפתלי בנט הסביר בדיון כי המטרה הייתה ונותרה לשמור על ישראל פתוחה והבהיר את חשיבות איכוני הטלפון. הוא ציין כי יקדמו חקיקה ראשית בכנסת שתאפשר להסמיך את השב"כ להשתמש בכלי הזה למשך שלושה חודשים. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ציין גם כי זוהי הדרך הנכונה: "להפעיל שב"כ זה לא פשוט אבל אין לנו כלים טובים אחרים. למרבה הצער, החוק המקורי לא בתוקף והדרך הנכונה היא לחוקק חוק. ניתן עדיין להשתמש בתקנות לשעת חירום רק אם אין ברירה. היה חשוב לי שיהיה דיון על זה בממשלה, ולא במשאל טלפוני. הרעיון הוא שיהיה חוק שיסמיך את השב"כ ל-3 חודשים שזה זמן מינימלי".