מספר המאומתים לאומיקרון בישראל עלה ל-7, חשש גבוה לעוד 27 מקרים

משרד הבריאות עדכן כי ארבעת המאומתים החדשים הם לא מחוסנים ששבו מדרום אפריקה. כמו כן, 22 מתוך 27 החשודים בחשיפה לזן אומיקרון לא מוגנים מבחינה חיסונית. 14 בני אדם נוספים מוגדרים "בחשד נמוך" ודגימותיהם נשלחו לבדיקה חוזרת

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי מספר המאומתים בישראל לזן האומיקרון החדש עלה ל-7 בני אדם, וכי קיים חשד גבוה לעוד 27 מקרים של חשיפה לווראינט החדש שעדיין לא התקבלו עבורם תוצאות הריצוף.

נכון להיום, מבין המאומתים ישנה אישה ששבה ממלאווי וחוסנה בחיסון אסטרהזניקה, מאומתת נוספת מחוסנת בחיסון פייזר ששבה מדרום אפריקה ורופא מחוסן בבוסטר של פייזר ששב מאנגליה. ארבעת המאומתים החדשים שנתגלו ביממה האחרונה לא מחוסנים ששבו מדרום אפריקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מעשה סדום, סחר בבני אדם וצריכת זנות: אלה עבירות המין שבהן חשוד חוגג

אחרי 35 שנה: כתב אישום נגד שני חסידי ברלנד בגין רצח הנער ניסים שטרית

מחקר גדול בבריטניה: חיסוני הבוסטר עשויים להיות יעילים מפני האומיקרון

קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה
קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה | צילום: רויטרס

כמו כן, 22 מתוך ה-27 החשודים כי נחשפו לזן האומיקרון אינם מוגנים (כלומר א מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון) והיתר מוגנים. בנוסף, 8 מתוך ה-27 החשודים חזרו מחו"ל ו-19 לא שהו בחו"ל בתקופה האחרונה.

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו אמש יחד עם גורמי המקצוע להפסיק את איכוני השב"כ, זאת 5 ימים בלבד לאחר שאישרו את המהלך. יש להזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, קבע כי יש צורך בחקיקה קבועה בנושא איכוני השב"כ, כאשר במהלך השבוע ניסו בקואליציה לקדם את החקיקה אך ללא הצלחה, בין היתר בגלל התנגדויות בתוך הקואליציה למהלך.

במקביל, ראש הממשלה בנט כינס אמש הערכת מצב בעניין ההתמודדות עם זן האומיקרון, בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ וגורמי מקצוע. בדיון הוחלט על קנסות באופן אוטומטי לנוחתים בישראל שלא ביצעו בדיקת PCR שנייה ביום השלישי או השביעי לנחיתתם בסף 2,500.