לאור הביקורת: משרד הבריאות מוותר על דרישת הצמידים בכניסה לקניון

הכוונה לסמן את באי הקניונים, כך שלא-מחוסנים יוכלו להיכנס רק לחנויות שהוגדרו כעסק חיוני, עוררה מחאה, ומטעם בעלי קניוני עופר אף נשלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים - אך כעת הוחלט לוותר על הדרישה

זמן צפייה: 03:52

משרד הבריאות החליט היום (רביעי) לוותר על הדרישה לחלק צמידים לבאי הקניונים ברחבי הארץ ובכך להבדיל בין מחוסנים ללא-מחוסנים. המטרה בחלוקת הצמידים הייתה שמי שלא התחסן יוכל להיכנס רק לעסקים חיוניים כמו בתי מרקחת, אך כעת כאמור הוחלט במשרד לוותר על הדרישה.

מוקדם יותר היום נשלח לראש הממשלה נפתלי בנט ולוועדת השרים לעניין ההתמודדות עם משבר הקורונה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים, מטעמה של "מליסרון", החברה שנמצאת בשליטת האחים עופר, בעלי קניוני עופר, כנגד הכוונה לסמן את המבקרים בקניונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נשמה, תשבי בבית. אני אטפל": ההסתבכות בקואליציה שהובילה להגעת פינטו לכנסת

גרמניה: תכננו לרצוח את המושל – בגלל מדיניות חיסוני הקורונה

גוגל לעובדיה בארה"ב: אם לא תתחסנו – יקוצץ שכרכם ותפוטרו

"מדובר במתווה שמפלה את החנויות הפועלות בקניונים שמפעילה מרשתנו (ובקניונים אחרים) לרעה", צוין במכתב, "לעומת חנויות הממוקמות ברחוב ובמרכזי הקניות הפתוחים – שנותרו פתוחות לציבור ללא כל הגבלה של תו ירוק או חובת סימון המבקרים – וזאת ללא שונות רלוונטית, ביסוס עובדתי או הצדקה".

עוד נכתב: "מעבר לכך, יש לציין כי ההחלטה היא חריגה ויוצאת דופן - שכן, עד היום כל הגבלות התו הירוק התייחסו להגבלת כניסה למקומות ציבוריים מסוימים לבעלי תו ירוק בלבד. כעת מבוקש לעשות שימוש בתו הירוק לא רק לצורך ההחלטה על כניסה למקום, כי אם גם לצורך סימון גלוי ופומבי של המבקרים בהתאם להחזקתם )או אי-החזקתם( בתו ירוק – המהווה, למעשה, פרסום מידע רפואי חסוי שלהם ופגיעה בפרטיותם".