גרמניה: תכננו לרצוח את המושל - בגלל מדיניות חיסוני הקורונה

קבוצה שהתארגנה באפליקציית טלגרם הביעה בהודעות את שאיפותיה להרוג מספר חברי ממשלת סקסוניה עקב דרישתם להפוך את החיסונים לחובה. על פי המשטרה, כמה מחברי הקבוצה רמזו שהם מחזיקים לכאורה ב"נשק חי וקשתות"

פשיטת המשטרה בדרזדן
פשיטת המשטרה בדרזדן | צילום: רויטרס

משטרת גרמניה פשטה הבוקר (רביעי) על מספר נכסים בעיר דרזדן לאחר שחשפה תוכניות של קבוצה ימנית קיצונית המתנגדת לחיסונים לרצוח את מושל מדינת סקסוניה, מיכאל קרצ'מר, וחברי ממשלה אחרים על רקע מדיניות החיסונים שלהם לנגיף הקורונה. חברי הקבוצה שלחו הודעות בקבוצה אפליקציית המסרים טלגרם על רעיונותיהם ודרכי פעולה לביצוע הרציחות ואף נפגשו במקומות ציבוריים על מנת לדון בכך.

החוקרים חשפו הודעות שבהן חברי הקבוצה "השמיעו תוכניות לרצוח את מושל סקסוניה וחברים אחרים בממשלת סקסוניה". כמה מחברי הקבוצה רמזו שהם מחזיקים לכאורה ב"נשק חי וקשתות", אמרה המשטרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התלמידה שהוטרדה לכאורה ע"י מורה: "שאל מתי אבוא איתו לחדר"

פחות משבוע אחרי שילדה: ח"כ פינטו הגיעה לכנסת כדי להצביע בהיעדר רוב

גוגל לעובדיה בארה"ב: אם לא תתחסנו – יקוצץ שכרכם ותפוטרו

קאי אנדרס, דובר משרד החקירות הפליליות במדינת סקסוניה, אמר כי חלקי נשק נמצאו במהלך הפשיטות, כולל חלקי של קשתות. עם זאת, הרשויות עדיין בוחנות האם "ניתן להרכיב את החלקים ליצירת נשק שיכול לירות" ולא אישרו אם בוצעו מעצרים במהלך הפשיטות.

מושל סקסוניה, מיכאל קרצ'מר, גינה את המזימה לכאורה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. "עכשיו זו השעה לפעול. יש להגן על הדמוקרטיה שלנו", כתב קרצ'מר. "יש להראות לקבוצות בטלגרם שמפיצות חוסר אחדות ודמגוגיה את הגבולות שלהן".

הפגנות נגד הגבלות חדשות על לא מחוסנים ותוכניות להפיכת החיסונים לחובה עבור קבוצות מסוימות בגרמניה הפכו לאחרונה לאלימות יותר, עם התקפות מוגברות על רופאים, פוליטיקאים ועיתונאים. החיסונים יהפכו לחובה החל מה-16 במרץ עבור אנשים צוותי הרפואה ועובדי בתי האבות.

מדינת סקסוניה, בעלת השיעור השני בגובהו של מקרי קורונה חדשים בגרמניה ושיעור החיסונים הנמוך ביותר, ראתה בשבועות האחרונים הפגנות מחאה מצד מתנגדי מגבלות הקורונה, בחודש שעבר, קבוצת מפגינים ערכה התכנסות עם לפידים מחוץ לביתה של שרת הפנים של סקסוניה, במה שנתפס כאיום מרומז באלימות כלפיה.