גוגל לעובדיה בארה"ב: אם לא תתחסנו - יקוצץ שכרכם ותפוטרו

ענקית הטכנולוגיה דרשה מכ-150 אלף עובדים להציג אישור לכך שהתחסנו, או שיינקטו נגדם הליכים שבסופם יעזבו את תפקידם. עם זאת, כמה מאות מהעובדים לא קיבלו את הדרישה וחתמו על מסמך שמתנגד לדרישה

חברת גוגל מייבאת אפליקציות לישראל
חברת גוגל מייבאת אפליקציות לישראל | צילום: רויטרס

רשת CNBC דיווחה היום (רביעי) ממסמכים פנימיים שהגיעו אליה כי חברת גוגל הוציאה מזכר מההנהלה לעובדי החברה, שבו דרשה מהם להתחסן נגד קורונה - ואם לא יקוצץ שכרם ולבסוף אף יפוטרו. העובדים נדרשו להצהיר על מצב חיסונם עד ה-3 בינואר, ולהראות מסמכים המוכיחים זאת. יש לציין כי בגוגל בארה"ב מועסקים כ-150 אלף עובדים, והחברה דורשת את התחסנותם - גם אם הם עובדים מביתם.

על פי המסמך שנשלח, עובדים שלא יקיימו את הדרישה עד לתאריך 18 בינואר, יוצאו לחופשה בתשלום למשך 30 ימים, ולאחריה ייכנסו לחופשה ללא תשלום למשך שישה חודשים, שבסופה יפוטרו. "אנחנו מצפים שכל בעלי התפקידים בארגון יעמדו בהנחיות", כתבה הנהלת החברה. "בדיקות תכופות וקבועות הן אינן תחליף לחיסון".

הדרישה של הנהלת החברה לא התקבלה על ידי כל עובדי החברה, כאשר כמה מאות מהם חתמו על מסמך שמתנגד לה. מנגד, גוגל איפשרה לאלו שמסרבים להגיש בקשה להחריג אותם בהתאם לאמונתם, או שיהיו יכולים לחפש תפקיד בחברה שלא יתנגשו עם הדרישה.