"נשמה, תשבי בבית. אני אטפל": ההסתבכות בקואליציה שהובילה להגעת פינטו לכנסת

ליאור קינן ליוותה את חברת הכנסת מימינה שילדה את בתה רק לפני שבוע. בשיחה עם יו"ר הקואליציה עידית סילמן, היא אמרה לפינטו: "יולדת מבחינתי לא צריכה להגיע למליאה בשבוע שהיא ילדה". היום: חרם של קארה וגם של טאהא לא הותיר לפינטו ברירה

Noam8274
ח"כ שירלי פינטו עם התינוקת במליאה | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

הקואליציה נאלצה שוב, ולא בפעם הראשונה, להתמודד עם בעיות בהשגת רוב בהצבעות בכנסת. סאגת הקיזוז של חברת הכנסת שירלי פינטו מימינה, שילדה את בתה לפני פחות משבוע, החלה בתחילה בסירובה של האופוזיציה לקזז אותה, אך היום מי שלא תרמו והובילו לכך שפינטו נאלצה להגיע לכנסת היו חבר מפלגתה, סגן השר אביר קארה, שהחרים הצבעות במחאה על תקנות הקורונה, וח"כ ווליד טאהא מרע"מ, שממשיך בעימות שלו עם שרת הפנים איילת שקד סביב חוק החשמל.

כתבתנו ליאור קינן ליוותה בשבוע האחרון את פינטו מחדר הלידה ועד לשאלה מה תעשה אם תצטרך להגיע לכנסת להצביע בגלל היעדר רוב. באחד המצבים שוחחה פינטו באמצעות המתרגמת שלה עם יו"ר הקואליציה עידית סילמן שאמרה לה רק ביום שני האחרון ללא כל צל של ספק: "נשמה, תשבי בבית. אני אטפל. יולדת מבחינתי לא צריכה להגיע למליאה בשבוע שהיא ילדה". כאמור, היום התברר כי הקשיים בתוך הקואליציה עצמה אילצו את פינטו להגיע לכנסת ובמקרה של סילמן להפר את הבטחתה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1412212141' autoplay='0' credit='' desc='כתבתה של ליאור קינן עם שירלי פינטו' poster='' kid='1_mbx10jjf' duration='571']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התלמידה שהוטרדה לכאורה ע"י מורה: "שאל מתי אבוא איתו לחדר"

גרמניה: תכננו לרצוח את המושל – בגלל מדיניות חיסוני הקורונה

גוגל לעובדיה בארה"ב: אם לא תתחסנו – יקוצץ שכרכם ותפוטרו

Dst02753
ח''כ שירלי פינטו עם התינוקת במליאה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

זו לא הייתה הבעיה היחידה של הקואליציה היום. יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, התבלבל בהצבעה בקריאה טרומית על הצעת חוק הקמת מערכת סולרית בבית משותף במסגרת פינוי בינוי של חברת הכנסת אורלי-לוי אבקסיס והצביע בעד יחד עם האופוזיציה.

אביר קארה מליאה מליאת הכנסת
קארה חוזר למליאה לאחר שהחרים הצבעות

בעקבות הצבעתו עם האופוזיציה ובשל היעדרותו של וליד טאהא שנטש כאמור מוקדם יותר את המליאה, הצעת החוק עברה. יש להזכיר כי גם ראש הממשלה נפתלי בנט וכן שר הביטחון בני גנץ נאלצו להגיע לכנסת ולשהות ביציע המבודדים לאחר חזרתם מנסיעותיהם המדיניות בשל היעדר רוב לקואליציה.