אחרי 5 ימים: בנט והורוביץ החליטו להפסיק את איכוני השב"כ

רה"מ ושר הבריאות קיבלו את ההחלטה והודיעו שהפעלת איכוני השב"כ "תיבחן מחדש בהתאם לחחלואה". מאומת שלישי לזן האומיקרון אותר בישראל - רופא מביה"ח שיבא שחוסן בבוסטר ושב מאנגליה

זמן צפייה: 02:13

המאבק בזן האומיקרון: ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו הערב (חמישי) יחד עם גורמי המקצוע להפסיק החל מהלילה בחצות את איכוני השב"כ, זאת 5 ימים בלבד לאחר שאישרו את המהלך.

בתוך כך, מאומת שלישי לזן האומיקרון אותר בישראל - רופא מביה"ח שיבא, מחוסן בבוסטר של "פייזר" ושב לאחרונה מאנגליה. קיים חשד גבוה לעוד 30 מקרים של חשיפה לזן החדש, לגביהם עדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. 24 מבין החשודים לא מחוסנים באופן מלא, 6 מהם חוסנו בשלישית. בנוסף קיימים 12 מקרים נוספים המוגדרים "בחשד נמוך", ונשלחו לבדיקה חוזרת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כך חברות "תפסו טרמפ" על סערת נסיעת משפחת בנט לחו"ל

דיווח: המוסד גייס מדענים איראנים – כדי לחבל במתקני גרעין

פייסבוק: הקג"ב הבלארוסי יצר חשבונות מזויפים שהכפישו את פולין

ניצן הורוביץ ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

במקביל, בדיון שהתקיים היום בהשתתפותו של ראש הממשלה בנט, שר הביראות הורוביץ וגורמים אחרים, עלתה הצעה לתוכנית לפיה יוחמרו ההגבלות על בלתי מחוסנים, למשל בידוד בתשלום במלונית עד לקבלת תוצאה שלילית, כאשר הם יצטרכו להזמין אותה מראש על בסיס מקום פנוי. כמו כן, הועלתה ההצעה להשית את עלות בדיקת ה-PCR לאנשים בלתי מחוסנים. עם זאת, התוכנית עדיין לא אושרה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-2-vod-the-main-edition-clips-part-0212212010' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_nycy0efj' duration='106']

מלכשתו של ראש הממשלה בנט נמסר: "לנוכח הערכת המצב העדכנית, הוחלט לא להמשיך בשלב זה בהפעלת האיכונים, שתרמו בשבוע האחרון למאמץ קטיעת שרשראות ההדבקה. הפעלת האיכונים מחדש תיבחן בהתאם לנסיבות התחלואה".

בתגובה להחלטה, כתב השר הורוביץ בטוויטר: "האיכונים נפסקים. הדגשתי מהרגע הראשון שהשימוש בכלי הזה יהיה מוגבל וקצר מאוד - לימים בודדים, כדי לקבל מידע דחוף לבלימת ההדבקה בווריאנט חדש ולא ידוע. וזה בדיוק מה שעשינו. עכשיו אנחנו מסיימים את זה, כי לצד הגנה על הבריאות, עלינו לשמור על הפרטיות וזכויות האדם, גם בעת חירום.

יש להזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, קבע כי יש צורך בחקיקה קבועה בנושא איכוני השב"כ, כאשר במהלך השבוע ניסו בקואליציה לקדם את החקיקה אך ללא הצלחה, בין היתר בגלל התנגדויות בתוך הקואליציה למהלך.

כזכור, דיון סוער התרחש בתחילת השבוע בישיבת הממשלה סביב ההחלטה לשוב ולהוציא לפועל את איכוני השב"כ, כאשר השרים אלי אבידר, אורנה ברביבאי, גדעון סער ויפעת שאשא-ביטון התנגדו. השרים קארין אלהרר ועיסאווי פריג' נמנעו. השרה תמר זנדברג בחרה שלא להצביע.