פייסבוק: הקג"ב הבלארוסי יצר חשבונות מזויפים שהכפישו את פולין

מטא, חברת האם שמפעילה את הרשת החברתית, מסרה כי שירות המודיעין המרכזי במדינה יצר חשבונות פיקטיביים שמטרתם הייתה להעביר ביקורת על השלטונות הפולנים ברקע משבר המהגרים שיצרה בלארוס

פייסבוק
פייסבוק | צילום: רויטרס

מטא, חברת האם שמפעילה בין היתר את הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם ושירות המיסרונים וווטסאפ, מסרה היום (חמישי) כי היא הסירה חשבונות פיקטיביים ברשת החברתית פייסבוק שנוצרו על ידי הקג"ב (הוועדה לביטחון המדינה) הבלארוסי, זאת במטרה להכפיש את פולין. האירוע התרחש על רקע משבר המהגרים המתמשך בגבולות מזרח אירופה.

על פי נתוני מטא, פחות מ-1,400 בני אדם הצטרפו לאחת מהקבוצות המזויפות שנוצרו על שירות המודיעין המרכזי של בלארוס, ופחות מ-200 בני אדם סך הכל עקבו אחר חשבונות מזויפים דומים ברשת אינסטגרם. "למרות שהאנשים מאחורי הפעילות ניסו להסתיר את זהותם, אך החקירה שלנו מצאה כי קיים קשר לקג"ב הבלארוסי", נכתב בהודעה מטעם מטא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בדרך לחובת חיסון: גרמניה הטילה הגבלות על לא-מחוסנים

דיווח: המוסד גייס מדענים איראנים – כדי לחבל במתקני גרעין

ריצה מאסר בעבר על אותה עבירה – ועשה זאת שוב: זהו החשוד שהדביק נשים באיידס

פליטים מבלארוס על גבול פולין
פליטים מבלארוס על גבול פולין | צילום: רויטרס

כזכור, בהופעה פומבית ראשונה בגבול מאז החל משבר המהגרים בין בלארוס לפולין, הנשיא אלכנסדר לוקשנקו נפגש בשבוע שעבר עם מאות מבקשי המקלט שעדיין מנסים לחצות לאירופה ואמר להם כי מדינתו לא תמנע מהם לעבור לאירופה. "אתם חופשיים ללכת למערב או לחזור לבתים שלכם, מה שתבחרו".

כמו כן, המשיך לוקשנקו להתעקש בפני המהגרים כי "אם אתם רוצים ללכת קדימה, אנחנו לא נכלא אתכם, נחנוק אתכם או מכה אתכם. זה תלוי בכם - תעברו". עוד הוסיף לומר: "בשום נסיבות לא נעצור אתכם, נקשור אתכם ונעמיס אתכם על מטוסים שייקחו אתכם הביתה אם אתה לא לא רוצים בכך".

גבול פולין בלארוס
גבול פולין | צילום: רויטרס

כידוע, אלפי בני אדם, רובם המוחלט ממזרח התיכון, מרוכזים בגבול בין פולין ובלארוס - משבר אותו יצרה במכוון בלארוס בהנהגתו של אלכסנדר לוקשנקו, כך לדברי המערב. כמו כן, מטרת המשבר היא לפלג את האיחוד האירופי ולערער את היציבות, כך לטענת גורמים במערב. מינסק מכחישה את האשמות.