חוקרים מזהירים: הגל החמישי כבר החל בישראל

חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו דו"ח לרה"מ ולשר הבריאות, ולטענתם יש לעכב את התפרצות זן האומיקרון באמצעות המשך ההגבלות בנתב"ג ולהגביר את אכיפת התו הירוק והמסיכות, כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה

קורונה חיסון ישראל מסכה
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו הלילה (שישי) דו"ח לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, לראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס ולמל"ל, והזהירו כי הגל החמישי כבר החל בישראל וכי יש לעכב את התפרצות זן האומיקרון כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה.

החוקרים ציינו כי העלייה הנוכחית בכמות המאומתים היומית מובהקת, וכי לראשונה השבוע החלה המגפה להתפשט בכל המגזרים ובכל שכבות הגיל. יחד עם זאת, החוקרים אינם בטוחים לגבי סיבת השורש להתפרצות, ומונים כמה סיבות אפשריות, כמו ירידת רמת החיסוניות באוכלוסיה, עלייה בהידבקות בבתי משפחות צעירות והגברת ההדבקות בבתי הספר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביהמ"ש בוושינגטון: בקשת טראמפ לא למסור מסמכים על המהומות נדחתה

מקסיקו: לפחות 53 מהגרים נהרגו בהתהפכות משאית

גרסת התלמיד החשוד באונס: כל המעשים היו בהסכמה

החוקרים צירפו לדו"ח כמה המלצות, וטענו כי יש לעכב את התפשטות האומיקרון באמצעות המשך ההגבלות בכניסה לישראל, כך שאפשר יהיה לאסוף מידע בקשר לנחיצותה של מנה רביעית או חיסון מותאם לאומיקרון. על מנת להוריד את מקדם ההדבקה טענו החוקרים כי יש להגביר את אכיפת התו הירוק והמסיכות.

עוד הוסיפו החוקרים כי יש לזרז את התחסנות האוכלוסייה, והמליצו על מתן מנת הבוסטר חמישה חודשים לאחר החיסון השני. כמו כן, לטענתם יש לתחקר התפרצויות מקומיות באמצעות מפקדת אלון ולפרסמן לציבור.

תקופת הקורונה בכיתה בישראל
תקופת הקורונה בכיתה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, בתום דיון בין רה"מ בנט, שר הבריאות הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, הוחלט להמשיך במודל הכיתה הירוקה, תוך החלת כמה שינויים, כאשר בין היתר המודל לא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד להדבקה בזן האומיקרון.

המודל לא יחול גם על כיתה שבה אומתו בשלב הראשון שני תלמידים, ובכיתה שבה אומת תלמיד אחד - יבצעו התלמידים בדיקת PCR גם ביום השלישי. במצבים בהם לא יופעל מודל הכיתה הירוקה, תלמידים מחוסנים יוכלו ללמוד באופן פרונטלי, ותלמידים שאינם מחוסנים ילמדו בלמידה מרחוק.

נתב''ג קורונה
קורונה בנתב''ג | צילום: רויטרס

המתווה המעודכן יוצג בישיבת הממשלה ביום ראשון, כמו גם ההגבלות בנתב"ג, אותן צפויה הממשלה להאריך ב-10 ימים נוספים. על פי הסיכום בין בנט והורוביץ מוקדם יותר אתמול, תימשך חובת הבידוד לשבים לישראל, למחוסנים וללא-מחוסנים, בכפוך לאישור ועדת הבריאות של הכנסת, וכן תימשך חובת המלונית לשבים ממדינות אדומות, שתובא לאישור בממשלה בכפוך לאישור ועדת החוקה.