בידוד לשבים מחו"ל: בנט והורוביץ סיכמו על הארכת המגבלות הנוכחיות בנתב"ג

רה"מ ושר הבריאות החליטו להאריך ב-10 ימים את חובת הבידוד לשבים מחו"ל וחובת מלונית לשבים ממדינות אדומות. לאחר העימות הסוער בינו לבין הורוביץ אמר בנט: "מעדיף להתמודד עם הביקורת מאשר להגיע לסגר"

זמן צפייה: 04:49

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו הערב (חמישי) על הארכת המגבלות הנוכחיות בנתב"ג למשך 10 ימים נוספים, החל מיום ראשון הקרוב בחצות. בין המגבלות: חובת הבידוד לשבים לישראל וחובת המלונית לשבים ממדינות אדומות.

חובת הבידוד, למחוסנים וללא-מחוסנים, תוארך באמצעות צו מנכ"ל משרד הבריאות, בכפוף לאישור ועדת הבריאות של הכנסת, ואילו חובת המלונית תובא לאישור הממשלה ותיכנס לתוקף בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. עוד סיכמו רה"מ ושר הבריאות לדון בימים הקרובים בבחינת מגבלות נוספות ובתמריצי התחסנות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תאילנד: שרפה את מקום העבודה כי נמאס לה מהבוס

הנשיא מתכנן: חנינה מקלה בעבירות צריכת סמים קלים

האם תחרות מיס יוניברס באילת מביאה כבוד למדינת ישראל?

נפתלי בנט, כיתה במהלך קורונה
נפתלי בנט, כיתה במהלך קורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום המשיך בנט להתעקש על החלת הגבלות על הלא-מחוסנים בלבד, זאת במטרה להרוויח עוד זמן על מנת לעודד את מבצע ההתחסנות בקרב הציבור ומניעת התרפצות בלתי נשלטת, לדבריו, של זן האומיקרון החדש בישראל.

כמו כן, לאחר הביקורת והעימות הסוער מוקדם יותר היום עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, אמר ראש הממשלה: "יש פער אדיר בין אווירת השאננות בארץ לבין גודל האיום. אירופה כבר עמוק בגל ולא יחגגו שם השנה את הכריסטמס". עוד הוסיף לומר בנט: "אני מעדיף להתמודד עכשיו עם הביקורת, מאשר לחכות שהמדינה תוצף באומיקרון ולהגיע חלילה לסגר".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-2-vod-the-main-edition-clips-part-0912212012' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_hohsewl8' duration='116']

בתוך כך, לפי נתונים שהוצגו לראש הממשלה בנט ביממה האחרונה, עולה כי חל זינוק באשפוז הילדים בדרום אפריקה, וכי יש הכפלה של התחלואה מדי שלושה ימים במדינות מערב אירופה, שלפי הנתונים שהוצגו לבנט - איבדו שליטה על המגפה.

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנט שוקל להעלות מספר הצעות חדשות בדיון על זן האומיקרון, בין היתר הטלת תו ירוק בקניונים ובנתב"ג, הארכת ההגבלות על נתב"ג בשבוע נוסף וביטול מתווה 'הכיתה הירוקה' לגילים ברי חיסון. לצד זאת, גורמים משפטיים בכירים מסרו הערב לחדשות 13 כי יוזמת בנט להגבלת הלא-מחוסנים צפויה להיתקל בקשיים משפטיים.

תקופת הקורונה בכיתה בישראל
תקופת הקורונה בכיתה בישראל | צילום: רויטרס

[brightcove_iframe video_id='vod-news-2-vod-the-main-edition-clips-part-0912212014' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_8on6b20m' duration='49']

בד בבד, גם שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הצטרפה לביקורת על ראש הממשלה בנט ואמרה היום בשיחות סגורות כי היא תיאבק כדי להשאיר את הילדים בשגרת הלימודים: "תראו מה קורה לילדים, המטרה הייתה לצמצם בידודים, וכל הגורמים רוצים את הילדים בכיתה הירוקה. צריך לעזור לילדים, ולא לשלוח אותם הביתה לבידודים שאפשר למנוע".