מודל הכיתה הירוקה ימשך - אך לא יחול במקרה של חשד להדבקה באומיקרון

לאחר דיון בין ראש הממשלה, שרת החינוך ושר הבריאות, הוחלט להמשיך במודל תוך החלת כמה שינויים - המודל לא יחול על כיתה שבה אומתו בשלב הראשון 2 תלמידים, ובכיתה שבה אומת תלמיד אחד תבוצע בדיקה גם ביום השלישי

זמן צפייה: 00:54

לאחר דיון שהתקיים אמש (חמישי), החליטו ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ להמשיך במודל הכיתה הירוקה, תוך החלת כמה שינויים, כאשר בין היתר המודל לא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד להדבקה בזן האומיקרון.

המודל לא יחול גם על כיתה שבה אומתו בשלב הראשון שני תלמידים, ובכיתה שבה אומת תלמיד אחד - יבצעו התלמידים בדיקת PCR גם ביום השלישי. במצבים בהם לא יופעל מודל הכיתה הירוקה, תלמידים מחוסנים יוכלו ללמוד באופן פרונטלי, ותלמידים שאינם מחוסנים ילמדו בלמידה מרחוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביהמ"ש בוושינגטון: בקשת טראמפ לא למסור מסמכים על המהומות נדחתה

מקסיקו: לפחות 53 מהגרים נהרגו בהתהפכות משאית

גרסת התלמיד החשוד באונס: כל המעשים היו בהסכמה

המתווה המעודכן יוצג בישיבת הממשלה ביום ראשון, כמו גם ההגבלות בנתב"ג, אותן צפויה הממשלה להאריך ב-10 ימים נוספים. על פי הסיכום בין בנט והורוביץ מוקדם יותר אתמול, תימשך חובת הבידוד לשבים לישראל, למחוסנים וללא-מחוסנים, בכפוך לאישור ועדת הבריאות של הכנסת, וכן תימשך חובת המלונית לשבים ממדינות אדומות, שתובא לאישור בממשלה בכפוך לאישור ועדת החוקה.

במהלך הדיון אתמול המשיך בנט להתעקש על החלת הגבלות על הלא-מחוסנים בלבד, זאת במטרה להרוויח עוד זמן על מנת לעודד את מבצע ההתחסנות בקרב הציבור ומניעת התרפצות בלתי נשלטת, לדבריו, של זן האומיקרון החדש בישראל.