הורים הגיעו למחות מחוץ למעון בחולון: "לא בדקו רקע לסייעות"

בבוקר שלאחר התקרית שבה סולקו סייעות ערביות על ידי הורים לפעוטות במעון נעמת בחולון, כ-10 הורים הגיעו להפגין מחוץ למעון שנסגר. אם לאחת הפעוטות: "הסייעות לא מדברות עברית. לא יודעים לאיזה ארגון הן עלולות להשתייך"

זמן צפייה: 00:51

הבוקר שלאחר הסערה: כ-10 הורים הגיעו הבוקר (רביעי) למעון נעמת בחולון שהוחלט אתמול על סגירתו לאחר שהורים לפעוטות סילקו מהמקום 4 סייעות ערביות שעבדו במעון.

שני, אם לפעוט במעון, סיפרה הבוקר לחדשות 13: "הם הגניבו את ארבע הסייעות מבלי להגיד לנו. הן לא מדברות עברית ולא יוכלו לתקשר עם הילדים. אנחנו במצב רגיש בארץ, אנחנו לא יודעים לאיזה ארגון הן עלולות להשתייך, אף אחד לא בדק את הרקע שלהן".

ניסים, הורה אחר לפעוט במעון נעמת: "בסופו של דבר הגן לא נמצא בשקיפות עם ההורים, שהן לא יודעות את השפה. המצב מאוד נפיץ במדינה, דברים קורים, אני נורא מפחד וחושש. אני לא משחק אותה משהו שאני לא, אני חושש לשלומם של הילדים שלי ומפחד כי הסייעות ממזרח ירושלים".

אחרי שטענו כי לא היה מדובר במקרה גזענות, נחשף אמש תיעוד של ההורים כשהם צועקים לעבר ארבע הסייעות ממזרח ירושלים שבאו לעבוד במקום, בין היתר: "אין גן פה. יש בירושלים ובעזה, ברמלה. לא לחזור לכאן. תתקשרו לנהג ותגידו לו שלא ייקח אתן חזרה. תלכו ליפו, לרמלה".

אחת האימהות נשמעת צועקת: "לא לחזור לפה! אין לאן לחזור!". בתיעוד ניתן לראות כיצד ארבע הסייעות מגורשות בבושת פנים מהמקום, ואחד ההורים נשמע אומר: "עוד ארבע הביאו לנו...".

הורים מחוץ למעון נעמת הסגור בחולון
הורים מחוץ למעון נעמת הסגור בחולון

בתגובה, החליטו בנעמת לסגור מחר את הגן והסייעות, לפי שעה, לא מוכנות לשוב לעבודה משום שלטענתן הן מפחדות. ההחלטה להשבית את המעון מחר נבעה כ"מחאה על גילויי הגזענות נגד נשות צוות חינוך ערביות", כך לפי יו"ר נעמת חגית פאר. "לא נאפשר לרוחות רעות של שנאה ופילוג להכניס רגל בפתח המעון", אמרה פאר.

עוד מסרה יו"ר נעמת כי "מעונות היום הם מוסדות חינוך הפועלים מתוך ערכים של סובלנות וכבוד האדם. אנו אחראיות לביטחון העובדות שלנו, נשות החינוך המסורות. המסר שנעמת מעבירה היום הוא חד וברור- אפס סובלנות כלפי גזענות. לא אצלנו".

אור, שבנו בן השנתיים נמצא במעון, אמר היום לחדשות 13 שמחאת ההורים כלל אינה קשורה למוצאן של הסייעות, ואין הדבר נוגע לגזענות: "אין לנו בעיה עם ערביות, אבל הבעיה היא שהן גם לא מוסמכות וגם לא מדברות עברית. איך מביאים עובדות ממזרח ירושלים שלא יודעות את השפה?".