בניסיון למנוע שביתה: נמשך המו"מ בין המורים לאוצר

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הגיעה לפגישה עם נציגי האוצר, אשר מנסים להגיע להסכמות והבנות בנוגע לשכר המורים וימי החופשות - במאמצים אחרונים להתחיל את שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר. עם זאת, ההערכות הן כי המשא ומתן יימשך עד לרגע האחרון

זמן צפייה: 00:16

נמשכים הניסיונות למנוע שביתה במערכת החינוך: בשבוע הבא אמורה להיפתח שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים, אך נכון להבוקר (חמישי) לא בטוח אם זה יקרה. בשעה זו נועדים נציגי משרד האוצר עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד וצוותה, בניסיונות אחרונים למנוע שביתה של המורים ולהגיע להסכמות.

הפערים בין הצדדים בחדר המשא ומתן עדיין גדולים. טרם הוחלט על מסגרת התקציב או מהם העקרונות שיכתיבו את אופן חלוקתו בין מורים חדשים לוותיקים יותר. באוצר מתעקשים על מסגרת תקציבית של ארבעה מיליארד שקלים, כשהרוב יוקצה למורים צעירים. בכיר באוצר אמר לחדשות 13: "אם נוסיף לוותיקים - זה יהיה על חשבון הצעירים". כלומר, בהסתדרות המורים ייאלצו לרדת מ-9,000 השקלים למורה צעיר שדובר עליהם.

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מוקדם יותר השבוע נפגש יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז עם שר האוצר אביגדור ליברמן, והבטיח לו כי אם יתערב ויפעיל לחץ על פקידי האוצר - הוא יקבל שקט תעשייתי עד ינואר 2023, אז הוא ירצה לפתוח מחדש את ההסכמים הקיבוציים. בשני הארגונים, גם בארגון המורים וגם בהסתדרות המורים, התחושה היא שהפקידי האוצר מנסים למשוך זמן עד 31 באוגוסט, כדי להגיש אז בקשה לצווי מניעה בבית הדין לעבודה.

מי אחראי למשבר במערכת החינוך?
מי אחראי למשבר במערכת החינוך?

בסקר שערך פרופ' קמיל פוקס ושודר אתמול במהדורה המרכזית, בדקנו על מי מטיל הציבור את האחריות למשבר במערכת החינוך שמאיים על פתיחת שנת הלימודים, ומהתוצאות עולה כי 26 אחוזים חושבים כי ארגוני המורים אחראים למשבר.

24 אחוזים מטילים את האחריות למשבר על שר האוצר ליברמן, 8 אחוזים חושבים שהאחראית היא שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, ו-3 אחוזים בלבד מטילים את האחריות על ראש הממשלה יאיר לפיד. כרבע מהנשאלים סבורים שכולם אשמים באותה מידה