מהומה במעון בחולון: "הורים חסמו כניסת סייעות ערביות"

בעקבות האירוע במעון בחולון, שם כמה הורים חסמו את כניסתן של סייעות תושבות מזרח ירושלים להיכנס למקום, הוחלט כי המעון לא יפעל מחר. יו"ר נעמת, חגית פאר: "לא מתכוונת לאפשר מציאות שבה עובדות חוששות להגיע למקום עבודתן"

זמן צפייה: 00:51

מהומה פרצה אתמול (שני) במעון נעמת בחולון, לאחר שההורים שמעו כי ארבע הסייעות שעובדות במקום הן ערביות ממזרח ירושלים בנות 16 ו-17 והן לא שולטות בשפה העברית. בתגובה, פרץ זעם בקרב ההורים ולפי עדויות, כמה מהם חסמו את הכניסה של אותן סייעות לגן. בתגובה, החליטו בנעמת לסגור מחר את הגן והסייעות, לפי שעה, לא מוכנות לשוב לעבודה משום שלטענתן הן מפחדות. מוקדם יותר היום התקיימה במקום הפגנת הורים - וגם מחר צפויה מחאה נוספת.

אור, שבנו בן השנתיים נמצא במעון, אמר לחדשות 13: "אין לנו בעיה עם ערביות, אבל הבעיה היא שהן גם לא מוסמכות וגם לא מדברות עברית. איך מביאים עובדות ממזרח ירושלים שלא יודעות את השפה?".

יו"ר נעמת, חגית פאר, הודיעה היום שהמעון בחולון שמופעל על ידי עמותת נעמת לא ייפתח מחר, במחאה על גילויי הגזענות נגד נשות צוות חינוך ערביות שהותקפו הבוקר בפתח המעון. "לא נאפשר לרוחות רעות של שנאה ופילוג להכניס רגל בפתח המעון", אמרה פאר.

"אני לא מתכוונת לאפשר מציאות שבה עובדות חוששות להגיע למקום עבודתן וסופגות מתקפות שמדיפות ריח רע וחריף של גזענות", אמר פאר, והוסיפה: "לא נאפשר חשיפת הילדים הרכים למסרים של שנאה". העובדות שספגו את המתקפות הודיעו שאין בכוונתן לחזור לעבוד בו מחשש לביטחונן.

עוד מסרה יו"ר נעמת כי "מעונות היום הם מוסדות חינוך הפועלים מתוך ערכים של סובלנות וכבוד האדם. אנו אחראיות לביטחון העובדות שלנו, נשות החינוך המסורות. המסר שנעמת מעבירה היום הוא חד וברור- אפס סובלנות כלפי גזענות. לא אצלנו".