לאחר השינויים של ועדת החינוך: מתווה "צמצום מגעים" בבתיה"ס היסודיים אושר בקבינט

על אף שמתווה אחר כבר אושר, קבינט הקורונה ביצע בו שינויים בעקבות דרישת ועדת החינוך. במסגרת התוכנית, לימודים מקוונים או באוויר הפתוח בערים אדומות. בנוסף, אושרה רשימת המדינות האדומות החדשה

זמן צפייה: 00:54

קבינט הקורונה אישר הלילה (רביעי) במשאל טלפוני את השינויים במתווה החינוך, שנעשו לאחר שוועדת החינוך אישרה את המתווה הקודם לתקופה מוגבלת בלבד ודרשה שינויים. הוועדה תתכנס במהלך הבוקר ותדון בשינויים שנעשו. אם יאושר המתווה הוא ייכנס לתוקף החל ממחר.

לפי המתווה, בבתי הספר היסודיים בערים אדומות בלבד, אם התגלה תמיד מאומת לנגיף בכיתה יעברו תלמידי הכיתה למתכונת "צמצום מגעים", במסגרתה ילמדו בלמידה מקוונת או באוויר הפתוח. עם זאת, ההנחיה לגבי כיתות א'-ד' היא כי יש לעשות כך "ככל הניתן". שינויים במתווה החינוך בבתי הספר העל-יסודיים יובאו לוועדה בתחילת שבוע הבא.

בתוך כך, הקבינט אישר גם את המלצות משרד הבריאות לרשימת המדינות האדומות, ביניהן הוספת מקסיקו לרשימה והסרת הרוב הגדול של המדינות ממנה. ההחלטה תיכנס לתוקף בחצות וכפופה לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

המדינות שיישארו ברשימת המדינות האדומות החל ממחר יהיו מקסיקו, ארה"ב, בריטניה, צרפת, איחוד האמירויות, שוויץ, דרום אפריקה, אתיופיה, טנזניה, ניגריה, הונגריה, ספרד, פורטוגל, טורקיה וקנדה.

נוסעים השבים ממדינות אדומות יבצעו בדיקת קורונה, יחתמו על הסכמון וישהו בבידוד ביתי עד לקבלת תוצאה שלילית. נוסעים שיסרבו לחתום על הסכמון, ישהו בבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה.