מי יישאר מחר בבית? המדריך המלא לחזרה ללמידה בזום

ברשויות האדומות והכתומות תלמידי כיתות ז' עד י"ב בהן פחות מ-70% מתלמידי הכיתה מחוסנים יילמדו מרחוק וילדי היסודי ימשיכו ללמוד באופן פרונטלי. ילדי הגנים והחינוך המיוחד ימשיכו ללמוד כרגיל בכל הרשויות

זמן צפייה: 03:10

בהתאם למתווה מערכת החינוך שאושר בשבוע שעבר על ידי ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה וייכנס לתוקף ממחר (שני), הוחלט כי ביישובים אדומים תלמידי כיתות ז' עד י"ב, שבהן פחות משבעים אחוזים מתלמידי הכיתה מחוסנים, יילמדו התלמידים מרחוק.

תלמידי היסודי ימשיכו ללמוד באופן פרונטלי, תוך ניסיון לצמצום מגעים, פיצל כיתות ולמידה באוויר הפתוח ככל הניתן. במקרי קיצון, בהם לא יאתפשרו צעדי המנע, יעברו גם תלמידי כיתות א' עד ו' ללמוד מרחוק.

גם ביישובים כתומים, תלמידי כיתות ז' עד י"ב שבהן פחות משבעים אחוזים בכיתה מחוסנים יעברו ללימודים מרחוק, ותלמידי היסודי ימשיכו ללמוד באופן פרונטלי. בעוד שלושה שבועות גם תלמידי בתי הספר היסודיים ברשויות אדומות שבהן שיעור המתחסנים נמוך יחזרו ללמידה מרחוק, במידה ולא יהיה שינויי בהנחיות המתווה.

ילדי הגנים והחינוך המיוחד ימשיכו להגיע כרגיל למסגרות בכל הרשויות, גם אם אלו אדומות או כתומות. גם ביישובים ירוקים וצהובים ימשיכו התלמידים ללמוד כרגיל, עם מסכות בכיתות ועל פי המתווה המעודכן של הכיתה הירוקה.

בכל יום רביעי תתפרסם רשימת הערים והיישובים האדומים והכתומים שנכנסת לתוקף ביום ראשון שאחריו, למשך שבוע. כך לדוגמה, ממחר בראשון לציון, מעלה אדומים, גבעת זאב, ובחלק מהשכונות בערים ירושלים, תל אביב, באר שבע ופתח תקווה - ילמדו בזום.  משרד החינוך עורך מיפוי של הכיתות והמנהלים מודיעים לַתלמידים, כך שמי שלומד ממחר מרחוק, כבר אמור היה לקבל על כך הודעה מסודרת.

התלמידים והתלמידות שעתידים להיבחן בבגרויות במועדי חורף ומנועים מלהגיע בעקבות בידוד או כיוון שכיתתם אינה מחוסנת מספיק, יקבלו מועד נוסף לבחינה במהלך חודש פברואר.

בסך הכל מדובר על כ-1,000 כיתות ו-30 אלף תלמידים שיחזרו מחר ללמוד מרחוק, שמצטרפים לכ-41 אלף אשר נמצאים בבידוד, בהם גם 5,300 תלמידים מאומתים. ראשי הרשויות האדומות והכתומות מצידם טוענים כי הם לא קיבלו הנחיות ממשרד החינוך וכי ועדת החינוך של הכנסת עיין לא אישרה את המתווה, על אף שכאמור, ההנחיות נכנסות לתוקף מחר. במשרד החינוך טוענים לעומת זאת כי הרשויות מנצלות פרצה ומצפיםמהן לעבור ללימודים מרחוק.

בתוך כך, פרופסור רן בליצר, ראש קבינט המומחים המייעץ למשרד הביראות אמר הערב לחדשות 13 כי התרופה לקורונה של חברת פייזר שאושרה על ידי משרד הבריאות הינה "גיים צ'יינג'ר", והוסיף כי לדעתו "מדבור בתרופה היעילה ביותר שראינו עד כה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2612212029' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_k3rqsfiy' duration='320']

"אנחנו מבינים שהרגע שבו נצטרך לעצור את הבידוד למחוסנים מתקרב", אמר בליצר, והוסיף כי "בשבוע הקרוב נצטרך לעצור את מדיניות המדינות האדומות, הסיכוי להידבק גבוה גם פה".