היועמ"שית לרגב על ההפגנות ברכבת: "שהמשטרה תקבל החלטות"

פרסום ראשון: אחרי ששרת התחבורה שלחה מכתב לבהרב-מיארה בנוגע להפגנות הצפויות בתחנות הרכבת במסגרת "יום ההתנגדות", השיבה היועמ"שית ואמרה כי "יש חשיבות לאפשר למשטרה למלא את תפקידה במקצועיות ובעצמאות ולקבל החלטות בשטח - בהתאם לנסיבות ולשיקולים מקצועיים"

זמן צפייה: 01:37

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה השיבה היום (שלישי) לשרת התחבורה מירי רגב על דרישתה למנוע מהמפגינים למחות בתחנות הרכבת, ואמרה: "יש חשיבות לאפשר למשטרה למלא את תפקידה במקצועיות ובעצמאות ולקבל החלטות בשטח, בהתאם לנסיבות ולשיקולים מקצועיים".

אתמול, נזכיר, שלחה השרה רגב מכתב ליועצת המשפטית לממשלה שבו כתבה כי המפגינים שימחו בתחנות הרכבת יעברו על "פקודת מסילות הברזל".

Whatsapp Image 2023 07 11 At 1
מפגינים נגד המחאה המשפטית מגיעים לנתב''ג ברכבת | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כזכור, בסוף השבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי השרה רגב ביקשה מאנשי המקצוע במשרדה להתחיל לעבוד על חוק שלא יאפשר לאנשים ללא כרטיס טיסה להגיע לנמל התעופה בן גוריון, על מנת למנוע את המשך המחאות במקום.

ההיתכנות המשפטית של חוק כזה לא פשוטה, מכיוון שהיא עלולה לפגוע בחופש הביטוי והתנועה. בשל כך, כבר מחר היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה לחדד את האיזון הנדרש בין הסדר הציבורי לחופש הביטוי והתנועה.