המפכ"ל משיב ליועמ"שית: "לא מוכרת לי חובה להתייעץ איתך"

לאחר שהיועמ"שית הודיעה אמש למפכ"ל המשטרה דני לוי כי הליך הדחתו של יועמ"ש המשטרה מוקפא, לוי השיב לבהרב-מיארה במכתב תקיף משלו וכתב כי "בניגוד מוחלט לאמור במכתבך, מינוי היועמ"ש של המשטרה לתפקיד ראש חטיבת התביעות, בוצע בהליך סדור ומקצועי". לוי הוסיף: "בקשתך כאמור, משמעה הפקעה, הלכה למעשה, של סמכותי"

זמן צפייה: 01:27

לאחר היועמ"שית גלי בהרב-מיארה שלחה אמש מכתב למפכ"ל דני לוי, בו הודיעה כי הליך הדחתו של יועמ"ש המשטרה אלעזר כהנא מוקפא, היום (רביעי) השיב לוי במכתב משלו, שם כתב ליועמ"שית כי "יועמ"ש המשטרה לא הודח", והוסיף: "לא מוכרת לי חובה להתייעץ איתך".

במכתב ששלח כתב לוי: "בניגוד מוחלט לאמור במכתבך, מינוי היועץ המשפטי של משטרת ישראל לתפקיד ראש חטיבת התביעות, בוצע בהליך סדור ומקצועי, בהתאם לנהלים המקובלים במשטרת ישראל ובמסגרת גאנט סדור לתפקידי רוחב בדרגת תת-ניצב. מדובר על מינוי ראוי ביותר".

השר איתמר בן גביר והמפכ"ל דני לוי
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל דני לוי | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

לאחר שהסביר על אודות המינוי, פנה לפעם נוספת לבהרב-מיארה: "בקשתך כאמור, משמעה הפקעה, הלכה למעשה, של סמכות ספ"כ הארגון אשר בראשותי, לבחון ולהמליץ בפני השר לביטחון לאומי על מינויים ושיבוצים בכירים ומעבירה אותם לידי גורם חיצוני, שאינו מצוי בצרכים של ארגון ביטחוני, בוודאי בעת מלחמה, וזאת כאמור, ללא עיגון בדין".

לסיום נכתב: "בכל הכבוד, לא מוכרת לי חובה בדין להיוועץ עם היועצת המשפטית לממשלה טרם מינוי קצין בכיר בארגון לתפקיד רוחב, וודאי טרם דיון ספ"כ המשטרה, המכיר היטב את מפת הצרכים הארגוניים. גם לו היה נוהג כאמור, הרי שאינו חל במקרה הנדון, לאור כך שאין המדובר במינוי היועץ המשפטי למשטרה, אלא בוויסות לתפקיד רוחב, כראש חטיבת התביעות, שהינו תפקיד משפטי מקצועי".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: פלאש 90

במכתב החריף ששלחה אמש ללוי, כתבה היועמ"שית כי "בנסיבות העניין דומה כי מדובר בהדחה של יועמ"ש משטרת ישראל ממילוי תפקידו, ללא כל עילה המצדיקה זאת. קצין בכיר, מוערך ומנוסה הממלא תפקיד חשוב ורגיש במיוחד", המשיכה היועמ"שית, "יועמ"ש המשטרה הוא שומר סף פנים ארגוני ואמון על הטיפול במכלול ההיבטים המשפטיים בעבודת המשטרה, בהם גם היבטים רוחביים, משמעותיים ורגישים, כמו המחאות המתקיימות ברחבי הארץ ונושא טוהר המידות והמינויים במשטרה".

לאחר מכן הבהירה: "מטעם זה, על מנת להבטיח את העצמאות המקצועית של היועצים המשפטיים ואת יכולתם למלא את תפקידם כשומרי סף, מינוי או סיום כהונה של יועצים משפטיים בארגונים שונים לרבות המשטרה, נעשים בהיוועצות עם היועצת המשפטית לממשלה, לה הם כפופים מבחינה מקצועית. מהלך כזה של הדחה בפועל של יועץ משפטי, בהליך בזק כמתואר, וללא מעורבות של היועצת המשפטית לממשלה, הוא חסר תקדים".