קידום רפ"ק סוויסה: יועמ"ש המשטרה לא ידע על המהלך

פרסום ראשון: לאחר שהיועמ"שית בהרב-מיארה הביעה את התנגדותה לניסיון של השר בן גביר למנות את סוויסה למפקד תחנת דרום ת"א ולקדם אותו בדרגה, התגלה כי יועמ"ש המשטרה אלעזר כהנא כלל לא ידע על המהלך. המפכ"ל החדש לא מתכוון להתערב בסוגיה

זמן צפייה: 05:44

פרסום ראשון: היועץ המשפטי של המשטרה, אלעזר כהנא, לא עודכן על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על כוונתו להעלות את רפ"ק מאיר סוויסה לדרגת סנ"צ ולמנות אותו למפקד תחנת דרום ת"א, זאת לאחר חוות דעתה של היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, המתנגדת למהלך. כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית.

אילו יועמ"ש המשטרה היה יודע כהנא על המהלך, היה ככל הנראה מביע את התנגדותו למינוי, ודי בכך להביא לביטולו. המפכ"ל החדש דני לוי לא מתכוון להתערב בהחלטה, ובסביבתו טוענים כי מדובר על החלטה של קודמו בתפקיד, קובי שבתאי.

העלאה בדרגה של רפ"ק מאיר סויסה
בן גביר מעניק לרפ"ק מאיר סויסה דרגות סנ"צ

היום בן גביר העביר ביקורת על הייעוץ המשפטי לממשלה וטען כי דעתם "נכתבה באופן רשלני", ובתוך כך, טען כי המכתב שנשלח מהייעוץ המשפטי לממשלה "מלא בטעויות ואי דיוקים", וכי למרות טענותיהם זה בסמכותו של השר לביטחון לאומי למנות קצינים במשטרה. כמו כן פירט בן גביר במכתבו לבהרב-מאירה את השתלשלות מינויו של סויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א וטען כי "ספ"כ משטרת ישראל היה מודע לאפשרות שיוגש נגד הקצין כתב אישום, ולמרות זאת המליץ על הקצין לקידום".

לבסוף העביר השר ביקורת על התנהלות הייעוץ המשפטי לממשלה וכתב: "אינכם מרוצים מזהות השר המכהן - אתם מוזמנים להגיש עתירה מנהלית נגד ההחלטה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בפתח ישיבת הסיעה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כזכור, נגד סגן-ניצב סוויסה הוגש כתב אישום לאחר שתועד משליך רימוני הלם על מפגינים במחאה נגד המהפכה המשפטית בת"א, ולמרות זאת מ"מ המפכ"ל, ניצב אבשלום פלד, קבע בדיון שנערך בנושא כי "ניתנה לקצין הנחיה לזרוק רימון הלם, וגם לנתון זה יש משקל בהחלטתו", והוא ציין כי "חזקת החפות העומדת לכל אדם, גם בשלב הגשת כתב אישום וטרם הרשעה".