האלימות בהפגנות: מפקד יס"מ ת"א ו-4 שוטרים נחקרים במח"ש

החמישה הגיעו למחלקה לחקירת שוטרים בתל אביב, שם הם נחקרים בחשד להפעלת אלימות מופרזת כלפי מפגינים נגד המהפכה המשפטית. אתמול, על רקע מחאות ומעצרים בהפגנת תמיכה מחוץ לתחנת המשטרה ברח' סלמה בת"א, נחקר בפעם השלישית אמיתי עבודי (18), שאותו תועד סגן-ניצב יאיר חנונה מכה

זמן צפייה: 06:38

לאחר שזומנו לחקירה בחשד להפעלת אלימות מופרזת כלפי מפגינים נגד המהפכה המשפטית, מפקד יס"מ תל אביב, סגן-ניצב יאיר חנונה, וארבעה שוטרים נוספים נחקרים הבוקר (רביעי) במחלקה לחקירות שוטרים בתל אביב.

סנ"צ חנונה, כזכור, תועד כשהוא מחייך תוך כדי שהוא מכה באגרוף את הנער אמיתי עבודי בן ה-18 בפניו במהלך הפגנה בנתיבי איילון. החקירה נגד סנ"צ חנונה נפתחה בעקבות תלונה מקוונת שהגיש מפגין אחר, שטוען כי מפקד היס"מ הכה אותו בפניו ושבר את אפו לפני כשבועיים.

בתוך כך, אתמול עשרות מחו מול תחנת המשטרה ברחוב סלמה בתל אביב, שם נחקר עבודי בפעם השלישית. שלושה מהמפגינים נעצרו. בהמהלך אחד המעצרים, שוטר נפצע בידו על ידי מפגין. השוטר קיבל טיפול רפואי במקום, והעצור נלקח לחקירה.

אמיתי עבודי מגיע לחקירה
אמיתי עבודי מגיע לחקירה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 07 09 At 1
המפכ''ל קובי שבתאי בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

בנוסף,  בטקס חילופי מפקדי מחוז הדרום במשטרה אתמול, אמר המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי, על רקע האלימות המשטרתית בהפגנות ואמירת השר לביטחון לאומי בן גביר שלפיה "המדיניות מחלחלת": "רוצה להרגיע את התל-אביבים - אין שינוי במדיניות. אנחנו מבינים שנגזר עלינו לשמש שובר הגלים של כל תחלואות מדינת ישראל. התפקיד שלנו לשמור על הדמוקרטיה". השר בן גביר אמר: "המדיניות אותה מדיניות. דין תושבי הדרום כדין תל אביב. דין מפגינים חרדים כדין מפגיני קפלן. כולם שווים בפני החוק".

ניצב פרץ עמר
ניצב פרץ עמר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מפקד מחוז תל אביב הנכנס ניצב פרץ עמר הדגיש כי לשיטתו, "קבוצות קטנות יוצרות את הכאוס האלים. הם יורדים לאיילון וזורקים אבנים על שוטרים. צריך מחאה שקטה". הוא הוסיף: "המשטרה פועלת לפי עקרונות המוכתבים לה מראש. אין מרחב תמרון למפקד המחוז. לכל מחאה יש שני צדדים - הצד שרוצה למחות והצד שרוצה את חופש התנועה והעיסוק. לא מנחים אותי מה לעשות בהקשרים האלה, אני יודע לעשות מה שצריך. אפשר למחות ואעזור לקיים את המחאה. איילון צריך להישאר פתוח, אבל זה לא קו אדום".