מקורבו לשעבר של ליברמן מדבר: "מוכן לעימות מולו ולפוליגרף"

בלעדי: יוסי כמיסה חשף בפני אילה חסון כי שר האוצר אמר לו שיביא 100 אלף דולר כדי לרצוח את ניצב בדימוס סנדו מזור. כמיסה עמד להגיע לראש אגף החקירות, אך לא הגיע לאחר פגישה עם ליברמן: "מוכן לפוליגרף". ליברמן בתגובה: "אדם הזוי"

זמן צפייה: 14:40

לפני כחודש וחצי פרסמנו בחדשות 13 על מידע מודיעיני שהגיע למשטרה ולפיו בכיר פוליטי דיבר עם מקורב שלו על כך שהוא מוכן לשלם 100 אלף דולרים על רצח של ניצב במשטרה. שמו של הבכיר הפוליטי לא פורסם אז, כדי לשמור על פרופורציה.

יוסי כמיסה, מקורבו לשעבר של שר האוצר אביגדור של ליברמן שטוען כי הוא הציע בעבר לשלם 100 אלף דולרים על רצח של ניצב במשטרה - החליט לקחת יוזמה. הוא שמע מגורמים במשטרה שיש כוונה להתעלם מההאשמות, אז הוא פרסם פוסט בפייסבוק והחליט להתראיין ל"שישי עם אילה חסון". "אני מוכן לשלם 100 אלף דולר, לרצוח את אותו ניצב", אמר אז ליברמן לכמיסה.

יוסי כמיסה
יוסי כמיסה. מקורבו לשעבר של שר האוצר אביגדור של ליברמן | צילום: שישי עם אילה חסון

לאחר פרסום הפוסט, המשטרה העבירה את המידע ליועצת המשפטית לממשלה. חלפו שבועות וכלום לא נעשה. "הם היו בהלם, אנשי המשטרה שאני מכיר, שנמצאים גם היום במערכת, הם פנו לחקור. המשטרה רצתה לבוא ולחקור. הם ביקשו לחקור ובמשך חודש ושבוע בערך, שום דבר לא קרה" טען כמיסה.

עד לרגע זה יוסי כמיסה לא זומן למשטרה למסור עדות, לתת גרסה או להיבדק בפוליגרף. "אני מוכן ללכת היום לפוליגרף. הנה, אני קורא לו מפה, בתוכנית שלך, אם אתה, ליברמן, חושב שאני ממציא, בוא נלך, נאמת את המידע שנמצא בלהב", הוסיף כמיסה. לדבריו, "אין אדם מחובר ממנו (ליברמן) בתקשורת הישראלית. הוא יודע לתפוס בין שלושה לארבעה אנשים ואיתם הוא עובד ברמות הכי קרובות. הוא יודע איך לתפוס אותם, והם עושים את דברו".

שר האוצר אביגדור ליברמן
''הציע 100 אלף דולרים לחיסול ניצב''. שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמיסה, בן 57, שירת ביחידה ללוחמה בטרור, הימ"מ של מג"ב ומשטרת ישראל. הוא אף קיבל את אות עיטור האומץ על מעשה הגבורה שעשה תוך חירוף נפש כשהשתתף בחיסול חוליית מחבלים חמושה באיו"ש שעשתה דרכה לפיגוע הרג. כשפרש, החל להתעסק בפוליטיקה וחבר לליברמן.

לקראת סוף 2001, ליברמן מינה אותו למתאם השר והמנכ"ל במשרד התשתיות. בימים ההם ליברמן היה משוכנע שרודפים אחריו. "הוא ידע שמשטרת ישראל רודפת אחריו ועוקבת אחריו. הוא ידע שהם מחפשים אותו והייתה לו כנראה סיבה להילחם בהם והוא ניסה בכל דרך להילחם באנשים האלה שמחפשים את האמת", טען כמיסה.

"ישבנו בבית עופר ודיברנו על נושא המשטרה, וראיתי שהוא היה בלחץ. 'אני מוכן לשלם 100 אלף דולר, לרצוח את אותו ניצב'", כמיסה סיפר שליברמן אמר לו. "אני נדבקתי לכיסא באותו רגע. אמרתי לו 'תגיד לי, מה, אתה השתגעת?'". כמיסה סבור כי ליברמן התכוון ברצינות לדבריו ולא התייחס אליהם כהלצה.

המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים
המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

"כולם זוכרים את החקירות שהיו על ישראל ביתנו, עליו במיוחד, בתקופה הזאת. כולנו יודעים מה היה באגף החקירות באותה תקופה, כולם ידעו והוא ידע שהם מפריעים לו והוא ידע שהם עוקבים אחריו והוא ידע שהם מנסים לתפוס אותו, שמנסים לתפוס אותו. היו עליו גם האזנות, הוא ידע. הוא היה מעורב במה שקורה מול משטרת ישראל. היה לו גם מידע מבפנים. הוא היה באמוק, ובטירוף על הסיפור הזה", טען כמיסה.

כמיסה הוסיף: "אני הייתי צמוד אליו בכל מה שקורה עם משטרת ישראל. אתם לא מבינים איזו שנאה יש לו למשטרת ישראל. אני לא המצאתי את השנאה של ליברמן למשטרת ישראל. זה היה קיים". כמיסה סבור כי ליברמן קרא לו לדאוג לזה באופן עקיף והוא הוסיף: "אני מוכן להיבדק בפוליגרף על זה. זו לא אגדה וזה לא היה איזה סתם התלוצצות. זו הייתה הכוונה".

''הוא לא הגיע וגם לא ענה לטלפונים''. ראש אגף החקירות לשעבר משה מזרחי
''הוא לא הגיע וגם לא ענה לטלפונים''. ראש אגף החקירות לשעבר משה מזרחי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"האיש היה נרדף, כהגדרתו, ממשטרת ישראל. צריך להבין שהם הצליחו, במידעים שיש להם. הם שמו עליו את היד והוא כל הזמן רק ניסה להוריד אותם כי עוד שנייה הוא היה נתפס. הקצין הזה היה הראש. הוא היה המוח. ככה הוא הגדיר אותו. האיש הזה, מבחינתו, היה סדין אדום, לא רק הוא. עוד שני קצינים שהוא הסתכל עליהם בצורה מאוד קשה", אמר כמיסה. כמיסה הוסיף: "ליברמן רצה להוריד אותו כי הוא הוביל את כל המערכת הזאת, הוא היה האיש הדומיננטי בסיפור שלו".

הניצב שדובר עליו הוא סנדו מזור, החוקר הראשי של פרשת בר-און-חברון שהמליץ בזמנו להגיש כתבי אישום נגד נתניהו, ליברמן ודרעי. כזכור, הפרקליטות קיבלה את ההמלצה רק על דרעי. לימים, מזור עזב את המשטרה ושר החוץ שלמה בן עמי מינה אותו לשגריר ברומניה. ליברמן עתר לבג"ץ נגד המינוי של מזור, ובג"ץ - דחה את העתירה.

כמיסה טען כי פנה בזמן אמת לראש אגף החקירות דאז משה מזרחי, להגיע אליו לפגישה. אך כמיסה לא הגיע וגם לא ענה לטלפונים של מזרחי. עו"ד יעקב וינרוט עדכן את ליברמן, ליברמן נפגש איתו (כמיסה) על "אם הדרך" והוא פשוט לא הגיע. "אני ידעתי שהם כבר התעכבו בדרך. היה לי ברור למה הוא לא הגיע", טען מזרחי. "לצד השני נודע שאני אמור להיות אצל מזרחי בתוך יומיים", ניסה כמיסה להסביר מדוע לא הגיע לפגישה. לימים, ליברמן פרסם פוסט בו כינה את כמיסה "הזוי", ניסה להקטין את הקשר שלו עם כמיסה וטען שכמיסה מופעל.

עו''ד יעקב וינרוט. סייע לליברמן?
עו''ד יעקב וינרוט. סייע לליברמן? | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמיסה הכחיש בתוקף את ההאשמות האלו וגרס כי אף אחד לא הפעיל אותו. "אני עצמאי, פועל בצורה חופשית. זו פשוט היסטריה של האיש, שהוא הבין את המשמעות של האירוע והוא עכשיו מתחיל לירות לכל הכיוונים. אין איש בעולם שעמד אחריי ואין איש בעולם שמימן אותי", טען כמיסה.

על עוצמת הקשר של כמיסה וליברמן ידעו במשטרה בזמן אמת, מהאזנות שבוצעו שם. "אנחנו ידענו מי הוא כי הוא עלה לנו בהאזנות, עוד כשהיה בשירות, שהוא מחובר לליברמן, והעברנו את זה למערכת. לא עשו עם זה כלום", אמר ראש אגף החקירות לשעבר משה מזרחי. למען הסר ספק, המשטרה קיבלה את המידע, העבירה אותו ליועצת המשפטית לממשלה, אבל עד לרגע זה, כאמור, כמיסה לא נחקר.