הפרקליטות הצבאית קבעה: רצח איש השב"ס יוחאי אבני - פיגוע טרור

כתב אישום הוגש נגד אבראהים מנצור, פלסטיני בן 22 שדקר למוות את אבני בדירתו בבנימין בחודש שעבר, וברגע האחרון הוסיפה הפרקליטות הצבאית מניע לאומני לסעיפי האישום. "הנאשם החליט לגרום למותו של המנוח, ותקף אותו באכזריות רבה, גם בשל היותו יהודי, ועל מנת להביא למותו"

זמן צפייה: 02:59

כתב אישום הוגש הבוקר (שלישי) נגד אבראהים מנצור, פלסטיני בן 22, תושב הכפר בידו שבהרי ירושלים, בגין רצח איש השב"ס יוחאי אבני בחודש שעבר בבנימין. ברגע האחרון קבעה הפרקליטות הצבאית כי מדובר בפיגוע טרור, וסעיף רצח ממניע לאומני יתווסף לכתב האישום.

המניע הלאומני המובהק משתקף בין היתר בשני סעיפים בכתב האישום, כאשר באחד מהם נכתב כי "הנאשם החליט לגרום למותו של המנוח, ותקף אותו באכזריות רבה, גם בשל היותו יהודי, ועל מנת להביא למותו", ובסעיף נוסף נכתב כי "כל זאת עשה הנאשם בשל היות המנוח יהודי ועל מנת לגרום למותו ולהימלט מהמקום".

עו"ד רן כהן רוכברגר, המייצג את המשפחה השכולה, מסר: "המשפחה מרגישה הבוקר הקלה גדולה, מברכת על כתב האישום שהוגש ומודה על הקשב מצד התביעה הצבאית לטיעונים שהוצגו בפניה. כתב האישום שהוגש הבוקר עומד באופן ברור על המניע הלאומני לרצח שביצע המחבל השפל שנטל את חייו של יוחאי אבני ז״ל ויש בכך משום נחמה למשפחה השכולה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "טוב מאוחר מאשר אף פעם - מברך על החלטת הפרקליטות שקבעה הבוקר לאחר 51 יום כי רצח הסוהר יוחאי אבני הי"ד הינו פיגוע על רקע לאומני, ולא פלילי כמו שהוטעו לחשוב בהתחלה. הדרישות של נציב שב"ס, שלי וכמובן של בני המשפחה היקרים להגיע לחקר האמת, תרמו את חלקם. מחבק את משפחת הסוהר וחבריו בשעה קשה זו. המשרד לביטחון לאומי ימשיך ללוות אותם לעד. ה' יקום דמו".

אבראהים מנצור, מואשם ברצח איש השב"ס יוחאי אבני
אבראהים מנצור, מואשם ברצח איש השב"ס יוחאי אבני | צילום: חדשות 13

ב-8 ביולי נמצא אבני כשהוא ללא רוח חיים עם פצעי דקירה רבים בגופו בבית מגוריו בגבעון החדשה, ומיד הוזעקו למקום כוחות משטרה של מחוז ירושלים יחד עם גורמי החירום וההצלה. יומיים לאחר הירצחו, נעצר מנצור, עצור ביטחוני לשעבר המשויך לחמאס, בחשד לביצוע העבירה. הוא נחקר על ידי שב"כ והמשטרה, ומאז הוארך מעצרו.

זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה
זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה | צילום: דוברות המשטרה
זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה
זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה | צילום: דוברות המשטרה

עוד עלה מהחקירה כי יום לפני שנמצאה גופתו של אבני, במהלך שעות הלילה, הגיע החשוד לגבעון החדשה כשהוא ללא היתרי שהייה בישראל, וניסה לפרוץ למספר בתי מגורים בישוב ללא הצלחה. לבסוף הצליח לפרוץ לביתו של אבני, ונכנס אליו דרך החלון, בשעה שישן. לפי ממצאי החקירה, במקום התפתח מאבק פיזי, שבמהלכו דקר מנצור את אבני ורצח אותו.

יוחאי אבני בן ה-40, איש השב"ס שנרצח בדירתו בבנימין
רס"מ יוחאי שרגא אבני | צילום: באדיבות המשפחה
הלווייתו של יוחאי אבני, איש השב"ס שנרצח בבנימין
הלווייתו של יוחאי אבני, איש השב"ס שנרצח בבנימין | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לאחר הרצח, גנב מנצור מספר פריטים ונמלט עמם מהזירה. לפני שעזב את הדירה הוא הצית אש בתוכה, וכתוצאה מכך פרצה שריפה שנכבתה מעצמה בתוך זמן קצר. הוא נמלט מהמקום, ובדרכו לבית מגוריו שרף את הפריטים שגנב מדירתו של המנוח.

במסגרת החקירה נעצרו שני חשודים נוספים, קרובי משפחתו של הרוצח, אך חקירתם שללה מעורבות שלהם במעשה הרצח האכזרי, שבוצע על-ידי הרוצח לבדו. כמו כן, בחקירה לא עלה כל מידע שיכול להצביע על קשר בין מקום עבודתו של יוחאי בשב"ס לרצח, או כל אפשרות להיכרות מוקדמת ביניהם.