לאחר 3 ימים: השוטרים שתועדו מכים חרדים בבית שמש נחקרו באזהרה

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי שני השוטרים שתועדו מכים באלימות מפגינים חרדים במהלך הפגנה ביום שני נחקרו באזהרה, בחשד לתקיפה שלא כדין

זמן צפייה: 03:29

שלושה ימים אחרי: שני שוטרים נחקרו היום (חמישי) באזהרה במחלקה לחקירת שוטרים בחשד לתקיפה שלא כדין, לאחר שתועדו מכים באלות מוחים חרדים במהלך הפגנה שנערכה בבית שמש ביום שני.

בתיעודים שעוררו סערה, נראו השוטרים כשהם מכים בצורה אלימה וברוטלית את המפגינים החרדים, לאחר שנשמעו צעקות "יש אישור, יש אישור". רגע לאחר מכן החלה האלימות הקשה נגד המפגינים, שחלקם שכבו על הקרקע וניסו להימלט.

מיד לאחר האירוע, מדוברות המשטרה נמסר כי "מפכ"ל המשטרה דני לוי, רואה בחומרה את האירוע שארע בבית שמש, אשר נוגד את ערכי משטרת ישראל ומשכך הנחה לקיים בדיקה מיידית של נסיבותיו, לרבות התנהלות הפיקוד והשוטרים שהיו מעורבים באירוע".

מפכ"ל המשטרה דני לוי
מפכ"ל המשטרה דני לוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהתייחסות לתיעוד, ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "תמונות בלתי נסבלות ובלתי נסלחות של אלימות משטרתית בבית שמש. התפרעות ואלימות המשטרה כנגד אזרחים שעולה מדרגה בחודשים לא מבחינה בין קבוצות מחאה שונות. מח"ש צריכה לטפל בחרפה הזו ביסודיות".

מהסנגוריה הציבורית נמסר לאחר מכן: "הסרטונים המזעזעים המתעדים את האלימות המשטרתית בהפגנה בבית שמש משקפים תופעה רחבה של אלימות משטרתית. הסניגוריה הציבורית מתריעה מזה שנים על תופעה קשה זו, ומגנה בכל תוקף פרקטיקות פסולות של אלימות משטרתית באשר היא. התנהלות זו פוצעת את הגוף והנפש ורומסת זכויות אדם בסיסיות. לצערנו האלימות המשטרתית פוגעת בכל חלקי החברה בישראל, ומובילה לחוסר אמון במערכת אכיפת החוק. כדי להיאבק בתופעה מסוכנת זו, יש הכרח לנקיטת פעולה נחושה, פרואקטיבית ומהירה מצד מח"ש שתפעל לחקירת אפקטיבית של שוטרים אלימים ולמיגור האלימות המשטרתית. למרבה הצער, עד היום התנהלות מח״ש לא הובילה לצמצום התופעה".