פרקליטתו של שחם: "מבחינת איסמן - הוא יותר גרוע ממולנר"

בית המשפט העליון קבע כי ההחלטה בעניין שחרורו של ניצב בדימוס ניסו שחם, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה שהורשע בעבירות מין, תתקבל בהמשך. נציגת הפרקליטות התנגדה לשחרור וטענה: "הוא לא לקח אחריות על מעשיו במישור הפלילי. דבריו של שחם מלווים בעיוותי חשיבתי". פרקליטתו תקפה את פרקליט המדינה: "מבחינתו הוא גרוע יותר ממולנר"

זמן צפייה: 00:19

בית המשפט העליון קבע הבוקר (שלישי) כי ההחלטה בעניין שחרורו של ניצב בדימוס ניסו שחם, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה שהורשע בעבירות מין - תתקבל בהמשך. עוד הוסיפה עו"ד חן מאירי, סניגוריתו של שחם, אחרי הדיון בעליון: "מבחינת עמית איסמן - ניסו שחם יותר גרוע ממולנר". ‏במהלך הדיון, נציגת הפרקליטות טענה לא ראוי לשחרר אותו מוקדם לאור חומרת העבירות שביצע, תפקידו הבכיר במשטרה וההד הציבורי של התיק. נציגה הוסיפה: "שחם אינו מתאים לתוכנית טיפולית. הוא אינו מבין את הגבול שחצה. הוא מבין שישנה בעיה מוסרית אבל אינו מבין את מהות הרשעתו הפלילית".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208231104' autoplay='0' credit='' desc='הסנגורית של ניסו שחם, עו"ד חן מאירי בתום הדיון' poster='' kid='1_8o0ph663' duration='']

לדבריה, "הוא לא לקח אחריות על מעשיו במישור הפלילי. דבריו של שחם מלווים בעיוותי חשיבתי, אי-לקיחת אחריות פלילית ואי-הכרה בכך שהוא צריך טיפול. נראה שהוא עדיין לא מכיר במעשיו ובחומרתם, והוא לא מתאים להליך טיפולי". מאירי טענה כי המומחה ששכר שחם שקבע שהוא מכיר בחומרת מעשיו והוא יכול לקחת אחריות על מעשי - זה המענה הראוי שהומלץ על בסיס גורמי הטיפול. "ועדת השחרורים ישבה, בחנה את טענות הפרקליטות, שמעה את האסיר וקבעה שהוא ראוי ואינו מהווה סכנה כפי שנטען פה".

עמית איסמן
עמית איסמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סניגוריתו של ניסו שחם, עו"ד חן מאירי מאירי, טענה כי נימוקי הפרקליטות נשענים בעיקר על אמון הציבור שנפגע שהוא דבר שאינו קשור לאסיר. "אין מחלוקת ששחם לא קיבל הנחת סלב לא מהפרקליטות ולא מבית המשפט", הוסיפה. בתום הדיון בביהמ"ש העליון עו"ד מאירי תקפה את פרקליט המדינה עמית אייסמן ואמרה כי "מבחינתו ניסו שחם יותר גרוע ממולנר".

ניסו שחם
ניסו שחם | צילום: פלאש 90

כזכור אתמול, הפרקליטות הגישה ברגע האחרון ערר לבית המשפט עליון על שחרורו המוקדם של מפקד מחוז ירושלים לשעבר, וביקשה דיון דחוף שהחל הבוקר. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת קיבל אתמול את בקשת הפרקליטות לעכב את שחרורו מהכלא של שחם. עוד יצוין כי בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי בנצרת, ברוב של שניים מול אחד, את עתירת פרקליטות המדינה נגד החלטתה של ועדת השחרורים, שאישרה את שחרורו המוקדם של שחם בחודש שעבר.

באפריל 2018 שחם הורשע בעבירה של מעשה מגונה, אך זוכה משאר העבירות. הפרקליטות ערערה על ההחלטה וכעבור כשנה וחצי בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע אותו גם בעבירות של הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים. המעשה המגונה בגינו שחם הורשע הוא נשיקה, במהלך שהות ברכב עם שוטרת אחרת. לצד ההרשעה, השופט ביקר בחריפות את ההתנהלות של המחלקה לחקירות שוטרים בתיק.

ניצב (בדימ') ניסו שחם. לשעבר מפקד מחוז ירושלים. הורשע בהטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים
ניצב (בדימ') ניסו שחם. לשעבר מפקד מחוז ירושלים. הורשע בהטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על פי כתב האישום, שחם נהג לקיים יחסי מין עם שוטרות שהיו תחת פיקודו. המחלקה לחקירות שוטרים טענה כי שחם ניהל קשרים עם שוטרות זוטרות בכל תפקיד אותו מילא במשטרה. לעתים המפגשים המיניים התקיימו ברכב, לעתים במשרדו או בתחנות משטרה, ואפילו בבית אמו.

במהלך המשפט הודה שחם בקיום יחסי מין עם שוטרות שהיו תחת פיקודו, אך טען שהמעשים נעשו בהסכמה ולא השפיעו על החלטותיו. הפרשה התפוצצה לראשונה בשנת 2013. שנה קודם לכן, באוגוסט 2012 התפטר שחם מתפקידו כמפקד מחוז ירושלים, ובאוקטובר 2013 פוטר סופית מהמשטרה על ידי השר לביטחון פנים דאז יצחק אהרונוביץ' בהמלצת המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו.