המשטרה: מחאות ביישובים ערבים נגד המלחמה יפגעו בסדר הציבורי

בתגובה לעתירה שהגישו מפלגת חד"ש וגורמים נוספים בחברה הערבית בדרישה לקיים הפגנה באום אל-פחם ובסכנין נגד המלחמה בעזה, השיבה המשטרה כי היא מתנגדת לקיומן מחשש לפגיעה בשלום הציבור. עוד טענה כי אין אפשרות לקיים הפגנות ותהלוכות מחאה מכיוון שאין ברשותה מספיק כוח אדם

.הפגנות באום אלפחם נגד מבצע "עלות השחר"
הפגנות באום אלפחם נגד מבצע בעזה | צילום: פלאש 90

בתשובה שהגישה היום (שלישי) המשטרה לבג"ץ, במענה לעתירה שהגישה מפלגת חד"ש וגורמים נוספים בחברה הערבית בדרישה לקיים באום אל-פחם וסכנין הפגנות נגד המלחמה בעזה, נכתב כי קיום תהלוכות בכפרים ערבים כעת יביאו לפגיעה בסדר הציבורי ובשלום הציבור - ולכן אין לקיימן. עוד טענה המשטרה כי אין ברשותה מספיק כוח אדם כדי לקיים את ההפגנות.

"התהלוכה וההפגנות הקונקרטיות שהתבקשו על ידי העותרים בעת הזו באום אל-פחם ובסכנין, עלולה להביא ברמת ודאות קרובה לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי ובשלום הציבור וביטחונו, החורגת מהיכולת של העותרים ומארגני ההפגנה", נכתב בתשובת המשטרה.

במשטרה נימקו את הבקשה והסבירו את סירובם לנוכח "הפרות סדר שאירעו בהפגנות אחרות בתחילת המלחמה, שלא על-ידי העותרים, בהן הושמעו קריאות ישירות לביצוע מעשה טרור, דברי תמיכה במעשה טרור ואף הזדהות עמו - מעשים שבגינם הוגש כתב אישום חמור בימים האחרונים".

מפגינים באום אל פחם לאחר מותו של הנער מוחמד כיוואן בן ה-17, מאי 2021
מפגינים באום אל-פחם לאחר מותו של הנער מוחמד כיוואן בן ה-17, מאי 2021 | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

"מפקדי המחוזות הרלוונטיים שקלו את מספר השוטרים הנדרשים לצורך קיום התהלוכה וההפגנות המבוקשות עתה ושמירה על הסדר הציבורי וביטחון הציבור והשוטרים במהלכן, ובהתחשב בכלל המשימות המוטלות על משטרת ישראל בעת הזו, בפרט בשל המלחמה - מצאו כי אין אפשרות להקצות את כוח האדם הנדרש לשם כך", הוסיפו בתשובה.