כ-300 מקרי תקיפת פעוטות: כתב אישום נגד שתי גננות וסייעת מחולון

מלכה מלול, בת 60 מת"א שניהלה את הגן הפרטי "בימבה", נאשמת שהתעללה בפעוטות יחד עם הגננת אליזה כהן צמח (45) והסייעת נור שילוח (36). כתב האישום מפרט כיצד הן משכו את הפעוטות, גררו אותם ברגליהם, הרימו והטיחו אותם על מזרנים או כיסאות - ובעטו בהם. במקבילן, כתב אישום הוגש גם נגד סייעת מטירה שהתעללה בפעוטות בגן פרטי בהוד השרון

זמן צפייה: 02:43

כתב אישום הוגש היום (חמישי) כנגד מלכה מלול (60) מתל אביב, אליזה כהן צמח (45) ונור שילוח (36) מחולון לאחר שתקפו והתעללו בילדי הגן שבו עבדו בחולון. הערב פורסמו במהדורה המרכזית של חדשות 13 סרטונים המתעדים את מקרי ההתעללות.

מכתב האישום שהגיש עו"ד יהונתן טל לבית המשפט המחוזי בתל אביב לאחר קיום הליך שימוע, עולה כי במהלך שנת 2022 עבדו השלוש בגן הפרטי "בימבה" בחולון, בו היו כשלושים פעוטות. מלול שימשה כמנהלת וכמטפלת בגן, כהן צמח הייתה מטפלת ושילוח עבדה בגן כסייעת.

כתב האישום מייחס להן כ-300 מקרי תקיפה והתעללות בילדי הגן, בהזדמנויות רבות במהלך עבודתן ובתדירות יומיומית, כשבין היתר אחזו בפעוטות בחוזקה, משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם, הרימו והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים או על כיסאות, הרימו את הפעוטות תוך אחיזה ביד אחת והשליכו אותם ובעטו בהם.

בית המשפט המחוזי תל אביב בתכנון אמנון רכטר
בית המשפט המחוזי תל אביב (ארכיון) | צילום: איתי סיקולסקי

בנוסף, השליטו הנאשמות אווירה של פחד בגן, ונהגו בפעוטות כמו חפצים. כל נאשמת היכתה את הפעוטות, על דעתן ובהסכמתן של הנאשמות האחרות, ולעיתים אף ביחד. על רקע מעשיהן של הנאשמות, סבלו חלק מהפעוטות מהפרעות שינה, מהפרעות אכילה, מהתקפי זעם ומהתפרצויות אלימות.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לאיסור עיסוק עד תום ההליכים, במסגרתה ביקש עו"ד טל לאסור על הנאשמות לעסוק בטיפול והשגחה על ילדים וציין כי "המשיבות, באופן עקבי ושיטתי, היכו פעוטות בגן, על בסיס יום יומי תוך ניצול יחסי התלות של הפעוטות בהן, והעובדה כי הפעוטות חסרי הגנה".

על פי כתב האישום, לנאשמות מיוחסות עבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע, תקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה של ממש ותקיפה.

גן ילדים (אילוסטרציה)
גן ילדים (אילוסטרציה) | צילום: Fotolia

אלונה דניאל, ממטה המאבק למען הילדים, מסרה בתגובה: "זו עוד דוגמה למעון וותיק, עם גננת מוערכת שדורות שלמים גדלו אצלה, ובזכות אמא שחשדה, הקלטה ומצלמות גילינו שמדובר במעון מהגיהנום שבו סבלו הפעוטות מהתעללות יומיומית קשה. אנחנו קוראים לשר החינוך להבין שאנחנו במצב חירום ולפעול מיד לתיקון חוק המצלמות".

יו״ר הקואליציה, אופיר כץ, מסר: "עוד מקרה ועוד מקרה של התעללות בתקיפה וחסרי ישע. עכשיו תחשבו מה היה קורה אילולא המצלמות, הקטנטנים האלו היו ממשיכים לחטוף ולספוג מכות עד היום. חייבים להעביר את התיקון שלי לחוק המצלמות, זה למען הביטחון של הילדים שלנו, כי זה מעל הכל".

Whatsapp Image 2022 12 ח''כ אופיר כץ
יו''ר הקואליציה ח''כ אופיר כץ (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, כתב אישום הוגש היום כנגד רואן עבד אל חי (31) מטירה בגין ביצוע של מעל 350 מקרי תקיפה והתעללות בפעוטות, בעת שעבדה כסייעת בגן פרטי "הגן של סיגל" בהוד השרון.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד לירון שטרית לבית המשפט המחוזי בלוד, עולה כי עבד אל חי עבדה מספר שנים כסייעת בפעוטון, ובמהלך התקופה שבה עבדה בתינוקייה, התעללה ותקפה את הפעוטות. בין היתר נהגה להכות, לטלטל, למשוך, לצבוט ולהטיח את הפעוטות בחוזקה, כל זאת תוך התעלמות מבכיים. כתב האישום מייחס לה עבירות של התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי, תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש ותקיפה בנסיבות מחמירות.