המעצר והפיצוי המשטרתי למקורב למולנר: "משפחתו תועדה בפיג'מה"

המשטרה תפצה ב-30 אלף שקלים את שגיב טיירי, המקורב לראש ארגון הפשע עמיר מולנר. הסיבה: משפחתו תועדה בפיג'מות בעת מעצרו והחיפוש בביתו לפני כשנה וחצי. פרקליטו, עו"ד רונן רבי, בירך: "טוב עשתה המשטרה שהכירה בטעותה"

שגיב טיירי
שגיב טיירי | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים (מתוך: רשתות חברתיות)

המשטרה תפצה את שגיב טיירי, אחד ממקורביו של ראש ארגון הפשע עמיר מולנר, ב-30 אלף שקלים, כך נודע היום (שני) לחדשות 13. בעת מעצרו של טיירי בשנה שעברה צילמו השוטרים את החיפושים בביתו, ואת בני משפחתו בפיג'מה, ועל כך הוא יפוצה. טיירי נעצר אז יחד עם ארבעה נוספים, בחשד לסחיטה ואיומים של אדם שהיה חייב לחמישה כסף.

זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה מתעמתת, ולאחר מכן גם מפצה, את מולנר ואנשיו. מולנר בעצמו קיבל פיצויים בחמישה מקרים שונים בסכום של כ-100 אלף שקלים. פעם אחת על שבירת דלת ביתו, פעם נוספת על מעצר סתמי, ובפעמים אחרות על נזקים שנגרמו לרכבים שלו.

עמיר מולנר
עמיר מולנר | צילום: פלאש 90

עם זאת, המקרה הנוכחי של טיירי היה שונה, כשאל המעצר התלווה צוות צילום של דוברות המשטרה, שצילם את החיפוש בבית ונכנס פנימה בין היתר כשבני משפחתו עדיין היו ישנים.

באמצעות עורך דינו רונן רבי, טיירי הגישה תביעה נגד המשטרה, בה נכתב: "תיעוד ביצוע החיפוש ותיעוד חפציו של התובע ומשפחתו, בוצע בכוונת מכוונת מכוון. גם אם ראו לנכון הנתבעים לתעד את ביצוע הליך החיפוש לתכלית חקירתית, הרי שלא הייתה כל הצדקה להפצת התיעוד לכלי התקשורת".

עו"ד רונן רבי
עו"ד רונן רבי

סכום הפיצוי נקבע לאחר ששני הצדדים הגיעו לפשרה. רבי הוסיף: "טוב עשתה המשטרה בכך שהכירה בטעותה, ופיצתה את מרשי. כפי שנאמר ברוח הימים הללו, מודה ועוזב ירוחם".