נעצר תושב פתח תקווה שתועד שולף אקדח לעבר מפגין

האיש, בשנות ה-60 לחייו, נעצר לאחר ששלשום תועד שולף אקדח לעבר אחד המפגינים שמחו מות תחנת המשטרה בעיר על עיכובו לחקירה של פעיל המחאה נגד המהפכה המשפטית, איציק מדינה. הוא שוחרר למעצר בית

מתוך התיעוד
מתוך התיעוד | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

המשטרה עצרה אמש (שלישי) תושב פתח תקווה בחשד ששלף אקדח לעבר מפגין. האירוע תועד במהלך מחאה של מתנגדי המהפכה המשפטית מחוץ לתחנת המשטרה בעיר, בעקבות עיכובו לחקירה של אחד הפעילים, איציק מדינה.

מהמשטרה נמסר כי "חוקרי תחנת פ"ת פתחו שלשום בחקירה מואצת, עם קבלת תלונה ממפגין שטען כי אזרח שלף לעברו אקדח, לאחר שכרז לעברו במגאפון על רקע מחאה שנערכה בעיר. חוקרי התחנה ביצעו פעולות חקירה מורכבות עד לחשיפה תוך פחות מיממה של זהות החשוד - תושב פ"ת בשנות ה 60 לחייו ומעצרו לחקירה. בתום חקירה, שוחרר החשוד למעצר בית ואקדחו נלקח, כשרישיון הנשק ייבחן בהמשך בהתאם".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בפתח תקווה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בפתח תקווה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כאמור, פעילים נגד המהפכה המשפטית הפגינו שלשום מול תחנת משטרת פתח תקווה במחאה על מעצרו של מדינה, ומהם נמסר כי שוטרים הגיעו "ללא התראה מוקדמת, לביתו של פעיל המחאה איציק מדינה. הם פרצו לביתו באמצע ארוחת הערב עם אשתו וחמשת ילדיו, ולקחו אותו למעצר בתחנת משטרת פתח תקווה". בעקבות זאת, עשרות הפגינו מחוץ לתחנה, וגורמים במשטרה מסרו כי "המהלך בוצע בהוראת שב"כ". זמן קצר לאחר מכן, מדינה שוחרר. בנוסף, נהג רכב נעצר בחשד שדרס מפגינה, שנפצעה באורח מצבה קל.