ניצב בדימוס הגיש תלונה במח"ש: "המפכ"ל דקר אותי"

לאחר שסיפר בריאיון על האירוע, ניצב בדימוס אמנון אלקלעי הגיש לפני כשבועיים תלונה במשטרה נגד רב-ניצב קובי שבתאי, בטענה כי דקר אותו במהלך ישיבת סגל פיקוד בכיר לפני כשלוש שנים

זמן צפייה: 02:59

לחדשות 13 נודע היום (חמישי) כי ניצב בדימוס אמנון אלקלעי הגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים נגד מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וטוען שהוא דקר אותו בישיבת סגל הפיקוד הבכיר לפני כשלוש שנים.

אלקלעי סיפר על הדקירה בעבר בריאיון לתוכנית "אנשים" בקשת 12, ולפני כשבועיים מימש את איומיו והגיש תלונה. בחקירתו במח"ש הוא סיפר שהגיש את התלונה כעת כי "לא רציתי להביך את המשטרה אז".

התקרית דווחה לראשונה ב"הארץ". לפי הדיווח, רנ"צ שבתאי הצמיד את הסכין לירכו של אלקלעי ופגע בו, במהלך דיון של הסגל הפיקוד הבכיר במכללה לשוטרים בבית שמש. לדברי מקורות במשטרה, המפכ"ל שלף את הסכין ללא סיבה, וכשהלהב היה חשוף הצמיד אותה לירכו של אלקלעי, שהיה אז ראש אגף המבצעים בארגון.

המפכ''ל קובי שבתאי
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר: "במידה ויידרש, יתייחס המפכ"ל לתלונה במקומות המקובלים". עו"ד אלירם בקל, המייצג את המפכ"ל בפני ועדת מירון, מסר בתגובה: "דומה כי מר אלקלעי החליט לעשות כל שביכולתו על מנת להישאר בתודעה הציבורית, גם במחיר של פגיעה במשטרה ובעומד בראשה בתקופה מורכבת זו".

"לאחר שניסה לפגוע במפכ"ל בעדות מגמתית בוועדת מירון, ולאחר שניסה לפגוע במפכ"ל בהצגה חלקית של אירועי שומר חומות, יצא מר אלקלעי לאחרונה לסבב ראיונות ששיאו, כפי שהסתבר היום, בדיווח על הגשת תלונה בגין אירוע שהתרחש לדבריו לפני כשלוש שנים. למר אלקלעי אין כל הסבר לשאלה מדוע התעכב בהגשת התלונה במשך כל השנים הללו, ולא בכדי. המפכ"ל יידרש לתלונה מביכה זו בדרכים המקובלות, ובשלב זה אין לו אלא לאחל למר אלקלעי שימצא דרכים טובות יותר, ובעיקר ראויות יותר, למלא את זמנו לאחר פרישתו".