סגנו של ניצב אשד נוסע לחופשה - הסמפכ"ל צפוי לפקד על המחוז

נאומו של ניצב אשד הפתיע את המשטרה, ואתמול דיבר המפכ"ל עם הסגל הבכיר וחידד את הנחיות הפעולה בהפגנות. במקביל, סגנו של אשד במחוז ת"א יוצא לחופשה בת שבועיים - ובמשטרה טרם החליטו מי ימונה על פיקוד המחוז

זמן צפייה: 02:03

לאחר נאומו התקיף של מפקד מחוז תל אביב המודח, ניצב עמי אשד, וההפגנות בעקבות דבריו, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שוחח אתמול (חמישי) עם סגל הפיקוד הבכיר, וחידד כי המשטרה פועלת בהפגנות באופן א-פוליטי ועל פי הדין ומדיניות הדרג המדיני.

הנאום של ניצב אשד, שהצית את המחאות ביום רביעי, תפס את שבתאי בהפתעה, וכן תפס את המשטרה לא מוכנה, במיוחד לאחר שהניצב הבטיח למפכ"ל "נאום רגוע". בשיחה עם סגל הפיקוד הבכיר אתמול הוציא המפכ"ל מסמך בו הדגיש שמדיניות המחאה במחאות היא שהמשטרה היא א-פוליטית ופועלת על פי דין ועל פי מדיניות הדרג המדיני, זאת למרות הניסיון לצבוע בצבע פוליטי את הנאום של אשד.

שבתאי ביקש לתעד את המעצרים שנעשים בהפגנות כדי להגיע לבית המשפט עם תיעוד ברור - זאת לאחר שרוב העצורים בהפגנות שוחררו ללא תנאים מגבילים.

Whatsapp Image 2023 07 05 At 2
מפגינים חוסמים את נתיבי איילון אחרי הצהרת ניצב אשד | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במשטרה טרם החליטו מי יפקד על ההפגנות הקרובות בתל אביב, שכן סגנו של אשד, תנ"צ דוד פילו, יוצא לחופש של שבועיים, בהם לא יהיה מפקד או סגן למחוז תל אביב. בלשכת המפכ"ל מתלבטים מה לעשות ויכול להיות שאם לא תהיה ברירה האחריות תהיה על סגן המפכ"ל אבשי פלד.

ניצב עמי אשד מודיע על פרישתו מהמשטרה
ניצב עמי אשד מודיע על פרישתו מהמשטרה | צילום: פלאש 90

ביקורת קשה כלפי ניצב אשד נשמעה אתמול בסביבת המפכ"ל שבתאי ומפי גורמים בכירים במשטרה, שאמרו כי "מפקד שאומר שהוא מפקד עד הרגע האחרון לא יכול לנטוש את פקודיו. הוא ידע שהנאום שלו יוציא אנשים לרחובות, הגיע לחפ"ק ואז ברח, והשאיר את השוטרים שלו להתמודד עם הכאוס שנוצר".

כזכור, בנאום הפרישה שלו, ארבעה חודשים לאחר שהודח מתפקידו על ידי המפכ"ל שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תקף אשד ואמר: "הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי. בגב זקוף וראש מורם אני משלם מחיר כבד מנשוא על הבחירה למנוע מלחמת אחים".