ניצב במשטרה נגד המחאה: "משתקת אלפי שוטרים שלא מטפלים בפשיעה"

בריאיון לגלי צה"ל מתח ניצב ביטון ביקורת חריפה על ההפגנות נגד המהפכה המשפטית וטען שהן מעסיקות את השוטרים שהיו אמורים לטפל בפשיעה בחברה הערבית. לפי ביטון, "המחאות משתקות אלפי שוטרים ברמה הארצית"

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון
מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב אבי ביטון מתח הבוקר (חמישי) ביקורת חריפה על ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בריאיון להילה קורח בגלי צה"ל והאשים את האלימות הגואה בחברה הערבית בכך שהמשטרה עסוקה בטיפול באירועי המחאה.

לדברי ביטון, "המחאות משתקות אלפי שוטרים ברמה הארצית, הם היו אמורים לטפל בפשיעה בחברה הערבית ובסוף הם לא נמצאים במרחב הפלילי". לאחר הריאיון, במשטרה הוציאו הבהרה על דבריו וכתבו כי הם הוצאו מהקשרם. עם זאת, הוסיפו: "מול ריבוי המשימות ואתגרי הטרור, הפשיעה והסדר הציבורי - המחאה 'מרתקת' אלפי שוטרים לאבטחת המחאות במאות מוקדים בכל סוף שבוע. מדובר בעובדה ולא עמדה". כמו כן, הובהר שלא נטען ודבר נגד המחאה.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, בזירת הרצח בטירה
מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, בזירת הרצח בטירה | צילום: דוברות המשטרה

בכוח קפלן הגיבו: "הפשיעה משתוללת, ישראל מדממת ומפקד המחוז מסית נגד המחאה, בורח מאחריות, ומתנהל כמי שמנסה לשפר עמדות במירוץ למפכ"לות. האשמת המחאה בכישלון המהדהד בטיפול בפשיעה ובאלימות היא ניסיון חנופה שקוף לשר הכושל. אנו קוראים מפקד המחוז לשמש דוגמא, לגלות אחריות ולחזור בו מהאמירה המסיתה".

מחאת הסטודנטים והסטודנטיות: "רוח המפקד של ממשלת 'אחראים אבל לא אשמים' מחלחלת אל תוך המשטרה, וכעת נמצאו האשמים בקטל ברחובות: המפגינים. לא היעדר התקציבים למשטרה, לא הייבוש התקציבי של החברה הערבית, אלא המפגינים. הודעה מבישה. הם ימשיכו להתנקות מאשמה, האלימות ברחובות תימשך, ואנחנו נמשיך להפגין עד שזה ייעצר".