פרסום ראשון: מכתב אלופי השריון נגד המהפכה המשפטית

מפקדים ותיקים בחיל, בהם 15 אלופים במיל' ו-23 תתי-אלופים במיל', חתמו על עצומה שבה הביעו את התנגדותם למהפכה המשפטית של ממשלת נתניהו ולוין, והזהירו מפני אי-התייצבות למילואים. "מתנגדים למהלכים העלולים להביא להרס הדמוקרטיה ומתחייבים להגן עליה"

זמן צפייה: 01:24

מחאת השריונרים נגד המהפכה המשפטית: מפקדי וותיקי חיל השריון לדורותיהם, ביניהם חמישה עשר אלופים במיל' ו-23 תתי-אלופים במיל', חתמו על עצומה בה הביעו את התנגדותם למהפכה המשפטית שמקדמת ממשלת נתניהו. כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית של חדושת 13.

מדובר בכמה קצינים הנמנים עם בכירים לשעבר בחיל, שתרמו שנים רבות מחייהם לטובת ביטחון מדינת ישראל: חמישה עשר אלופים במיל' ביניהם, אלוף במיל' אודי אדם, אלוף במיל' אייל בן ראובן, אלוף במיל' עמרם מצנע, אלוף במיל' עמוס מלכא, אלוף במיל' שייקה גביש ואלוף במיל' אבי מזרחי, מי שכיהן גם כמפקד זרוע היבשה. נוסף לכל אלו, 23 תתי-אלופים במיל' נוספים ועשרות אלופי משנה במיל' חתמו גם הם על העצומה.

מכתב השריונרים
''מכתב השריונרים''

7878mi

במכתב המיועד לבכירי הממשלה תחת הכותרת "מכתב השריונרים - בוגרי חיל השריון יוצאים להגנת הדמוקרטיה", הם כתבו: "אנו בוגרי חיל השריון לדורותיו, ששימשנו ועדיין משמשים, חומה בצורה בהגנה על מדינת ישראל, מתנגדים למהלכים העלולים להביא להרס הדמוקרטיה ומתחייבים להגן עליה. כמפקדים בכירים בשריון אנו מזהירים מפני מהלכים העלולים לפגוע במוטיבציה ובנכונות מערך המילואים להתגייס לכל קריאה".

עוד מפקדי החיל לשעבר הוסיפו: "אנו קוראים לממשלה להשהות את תכנית החקיקה החפוזה שלה ולאפשר לקיים דיון ציבורי פתוח בנושאים הקשורים באופי המשטר ובמהות הדמוקרטיה. אנו קוראים לאחינו התומכים במהלכי הממשלה ולאחינו המתנגדים לפגיעה בדמוקרטיה, להימנע מתמיכה בקריאות השיסוי והפילוג. עלינו לברר את הנושאים בדיון ציבורי פתוח ולמצוא פתרונות מאחדים בהסכמה רחבה של הציבור".

החתומים על המכתב
החתומים על המכתב

ככתוב ב"מכתב השריונרים", בכירי החיל לשעבר חוששים מכך שיוצאי החיל ומילואימניקים נוספים לא יתייצבו למילואים, מה שעשוי לפגוע, כך לדבריהם, בחוסנו של צה"ל ובכושר שלו.

על כן, ביום חמישי הקרוב, כאקט מחאה נגד מהלכי הממשלה, ותיקי השריון מתכננים לנסוע בשיירה לירושלים שם יגיעו לבית ראש הממשלה ויפגינו מולו. מחר יצוין, "מחאת המילואימניקים" צפויה גם היא לצאת לירושלים, והם מצטרפים לשורה ארוכה של התארגנויות יוצאי צה"ל ובכיריו נגד המהפכה.