המשבר במשטרה: בכירים באגף החקירות החלו להתייעץ עם עורכי דין

בכירים באגף החלו להתכונן לוועדת החקירה הממלכתית שתבדוק את פרשת הריגול אחר אזרחים, והחלו לבחון אפשרויות משפטיות. המפכ"ל לא מתכוון לגבות את בכירי האגף, ובתוך המשטרה נשמעת ביקורת על כך שהוא מגונן על עצמו ולא לוקח אחריות. רה"מ בנט קיים התייעצות בעקבות ההצעות השונות לבדיקת השימוש ב"פגסוס"

זמן צפייה: 01:05

פרסום ראשון: בכירים באגף החקירות התחילו להתכונן לוועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את פרשת הריגול אחר אזרחים, והחלו לבחון אפשרויות משפטיות ולנהל שיחות עם עורכי דין, כך נחשף הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

בכיר במשטרה אמר לחדשות 13 כי המפכ"ל קובי שבתאי אינו מתכוון לגבות את בכירי אגף החקירות, זאת לנוכח הבדיקה הכושלת שעשו בשבוע שעבר, ש"גרמה להתבזות של המשטרה בתקשורת". הבכיר הוסיף כי יש משבר אמון חריף בין המפכ"ל לאגף החקירות, ולא מן הנמנע כי הוא ינקוט צעדים משפטיים בעניין.

המפכ"ל, שהבין באיחור כי הוא לא יכול להמשיך את הביקור באמירויות, אמור לנחות הערב בישראל, וכבר מחר בבוקר לכנס פגישה עם ראש אגף החקירות יגאל בן שלום, היועץ המשפטי של המשטרה וראש חטיבת הסייבר.

לנוכח הבדיקות הקודמות, שבתאי יבקש לראות מקרוב את בדיקת המשטרה שנעשתה בעניין 23 השמות שעל פי הפרסום הוחדרה לטלפונים שלהם תוכנת הריגול. בצל המשבר הזה, המפכ"ל הודיע לסגל הפיקוד הבכיר שלו כי בכוונתו לבצע סבב מינויים לפיקוד הבכיר כבר בימים הקרובים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0802222012' autoplay='0' credit='' desc='ביקורת על המפכ"ל מתוך המשטרה' poster='' kid='1_xji0tdqj' duration='121']

היום הוציא שבתאי איגרת לשוטרים, זאת לאחר שהושמעה ביקורת עליו שהוא לכאורה מגבה את אגף החקירות, ואמר במפורש שכלפי השמות שמופיעים ברשימה לא בוצעו שום מעקבים טכנולוגיים. במשטרה יש ביקורת על כך שהמפכ"ל מגונן על עצמו, ולא לוקח אחריות. גם מקרב השרים נשמעת ביקורת כלפי המפכ"ל על כך שדרש ועדת חקירה עוד טרם התבררו העובדות, ולמעשה "סינדל" אותם.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב התייעצות בעקבות ההצעות השונות לבדיקת השימוש בתוכנת פגסוס, בהשתתפות שר המשפטים גדעון סער, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, היועמ"שית החדשה גלי בהרב-מיארה וגורמים נספים, וקיבל את בקשת משרד המשפטים שלא למהר להקים ועדת חקירה ממלכתית או ממשלתית.

בטרם תתקבל החלטה על מנגנון הבדיקה לפרשה, ביקש רה"מ לבצע בדיקה של השמות שהוזכרו בדיווח של העיתון כלכליסט, והאם אכן בוצעו האזנות ללא צו שיפוטי או שמדובר רק בחריגה בצווים. בהתאם, תתבצע בימים הקרובים בדיקה יסודית של הצוות בראשות המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי. בהנחיית בהרב-מיארה, אל הצוות יצטרפו גם נציגים מהשב"כ ומהמוסד. לאחר הצגת הממצאים, תתקבל החלטה על המשך הטיפול בנושא.