קליע נמצא בגופו של יובל קסטלמן; המפכ"ל הורה לבחון החקירה

אחרי חשיפת חדשות 13: הממצאים סותרים את טענת המשטרה שלפיה לא היה צורך בהליך, מאחר שלא נמצאו קליעים בגופתו של יובל קסטלמן - שנורה למוות בזירת פיגוע ירושלים על-ידי החייל החשוד אביעד פריג'ה, תוך שהוא מרים את ידיו ומתחנן על חייו. אחיו: "רשלנות, בלתי נתפס". המשטרה: "טענות כזב, טרם בוצעה נתיחה"

זמן צפייה: 06:11

אחרי חשיפת חדשות 13: היום (ראשון) בוצעה נתיחה בגופתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות בזירת הפיגוע בירושלים לפני כשבועיים. בנתיחה התגלו לפחות קליע אחד של נשק מסוג M16 וכמה רסיסי קליעים בגופו של קסטלמן - שנורה על-ידי החייל אביעד פריג'ה - החשוד בהמתה בקלות דעת - כשהוא מרים את ידיו. הממצאים סותרים את טענת המשטרה שלפיה לא היה צורך בנתיחה, מאחר שלא נמצאו קליעים בגופה. שקד, אחיו של יובל קסטלמן, אמר לחדשות 13:"זו לכל הפחות רשלנות של המשטרה, זה בלתי נתפס".

בעקבות הממצאים החדשים, המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי הנחה את ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יגאל בן-שלום, לבחון את ממצאי הנתיחה ואת התנהלות החקירה. הערב ייטמן יובל קסטלמן בשנית בבית העלמין בקריית טבעון. כמו כן, הערב פורסם לראשונה בחדשות 13 כי מסתמן שוועדת הבדיקה תתמקד בראש צוות החקירה שקבע שלא היו קליעים בגופה.

אמש פורסם בחדשות 13 כי חקירת מצ"ח על אודות נסיבות מותו של יובל קסטלמן החלה רק אחרי ההלוויה. על-פי ההקלטות שפורסמו שלשום במהדורת "שישי", אחת הסיבות להחלטה של המשטרה שלא לבצע נתיחה שלאחר המוות, התבססה על שיחה בין קב"ט בית החולים שערי צדק שאליו פונה קסטלמן לאחר שנורה בזירת הפיגוע בירושלים, לבין קצין המשטרה. בשיחה אמר הקב"ט לנציג המשטרה: "אם יש קליעים, רסיסים - הכול מגיע ישירות אליי מחדר הניתוח. במקרה שלו ספציפית (קסטלמן) - לא היו קליעים".

פיגוע ירושלים סמ״ר במיל' אביעד פריג'ה, החשוד במותו של יובל קסטלמן , בשחזור האירוע
סמ״ר במיל' אביעד פריג'ה, החשוד במותו של יובל קסטלמן, בשחזור האירוע | צילום: חדשות 13

לאורך החקירה טענו במשטרה שהסיבה שלא בוצעה נתיחה שלאחר המוות היא משום שבגופו של קסטלמן לא נמצאו קליעים - בין היתר, בעקבות דבריו של הקב"ט - שאינו איש רפואה. כמו כן, בחדשות 13 פורסם עוד כי במשטרה הביאו את האמצעים למצ"ח ואמרו להם לחקור לפני שקסטלמן נקבר. במצ"ח "גררו רגליים" והחלו בחקירה הפלילית רק לאחר הלווייתו. גופתו הוצאה מהקבר ולאחר בדיקות מצאו בה חלקי קליעים. מחר יבצעו נתיחה שלאחר המוות - דבר שהיה אמור לקרות כבר ביום שבו נהרג, אלא שהמשטרה החליטה שלא לבצע זאת.

מפכ״ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי
מפכ״ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי | צילום: שיר תורם, פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו משתתפים בצערה של משפחת קסטלמן על האובדן הטראגי של בנם יובל ז״ל בפיגוע הירי הרצחני ולבנו עם המשפחה. החלטת ראש צוות החקירה על מתן אישור לקבורתו של יובל ז״ל, ניתנה בהתאם למידע הרפואי הרלוונטי שהועבר ליחידה החוקרת מבית החולים לאחר שנקבע מותו, ולנוכח יתר הממצאים החקירתיים באותה העת. בניגוד לטענות כזב שמתפרסמות בנושא הקליעים, טרם בוצעה הנתיחה - ולכן גם טרם התקבלו ממצאים בנושא זה. יודגש כי כלל חומרי החקירה והממצאים הועבר למצ״ח עם תחילת החקירה, ובנוסף התקיימו דיוני עבודה בנושא בין חוקרי מצ״ח למשטרה בשבוע החולף".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המשטרה הצבאית החוקרת הצטרפה לחקירת משטרת ישראל נוכח ראיות, עדויות ונסיבות שנוספו רק למחרת הפיגוע".