פרשת הירי ביובל קסטלמן: מסתמן שהשוטרים המעורבים לא יועמדו לדין

אחרי שמחדלי המשטרה וניסיון הטיוח בפרשת מותו של יובל קסטלמן נחשפו בחדשות 13, חקירת הקצינים והשוטרים המעורבים מתקרבת לסיומה - וכעת מסתמן שהצוות הבודק הגיע למסקנה שיש לטפל במקרה הקשה ברמה המשמעתית בלבד

זמן צפייה: 01:18

אחרי שנחשף בחדשות 13 על מחדלי המשטרה - וניסיון הטיוח בפרשת הירי ביובל קסטלמן - שנורה למוות על ידי החייל במיל' אביעד פריג'ה לאחר שניטרל חוליית מחבלים שביצעה פיגוע ירי בירושלים לפי כשבועיים, מסתמן כי השוטרים והקצינים ששיקרו בנוגע לחקירה לא יועמדו לדין פלילי על ידי מח"ש, וכי על פי המשטרה "מדובר ברשלנות, אך לא בעבירה פלילית", כך פורסם הערב (שישי) ב"זמן שישי".

כזכור, זמן קצר לאחר שחשפנו את כל המחדלים של המשטרה בתיק, הצוות החוקר החליט שלא צריך לבצע נתיחה שלאחר המוות, אף על פי שבדיקת "סי.טי" הוכיחה שיש קליעים בגופתו של קסטלמן. עם זאת, החקירה שעליה הורה פרקליט המדינה עמית אייסמן מתקרבת לסיומה, ונראה כי הצוות הבודק יגיע למסקנה שיש לטפל במקרה הזה ברמה המשמעתית בלבד.

אביעד פריג'ה, החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן
אביעד פריג'ה, החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן | צילום: פלאש 90

קסטלמן נורה למוות על אף שהתחנן על חייו, הוריד את מעילו וניסה להוכיח כי אינו מחבל. לאחר כשבוע הורה פרקליט המדינה למח"ש לבדוק את התנהלות החוקרים בפרשה. בית הדין הצבאי טען כי בניגוד לעמדת המשטרה - שטענה כי אין צורך בנתיחת גופתו של קסטלמן, אך היא בוצעה בכל זאת - "הייתה קריטית למען ההוכחות". במקביל, גורמים בכירים במשרד המשפטים יצאו נגד החלטת איסמן: "החלטה פופוליסטית והזויה לחלוטין".