מבוכה למשטרה: ראש ארגון פשע נעצר - ושוחרר

ראש ארגון הפשע עמוס לביא נעצר על ידי שוטרי תחנת רחובות עם שלושה מאנשיו - בטענה כי ביצעו עבירות תנועה ולאחר מכן ניסו לתקוף שוטר. הארבעה הובאו לדיון הארכת מעצר בבית המשפט - שם אנשי ימ"ר סירבו לעלות לדיון, והמשטרה הובכה לאחר שלביא שוחרר - והשופטת קבעה: "הוא דווקא מנע את הסלמת האירוע"

זמן צפייה: 01:39

ראש ארגון הפשע עמוס לביא ושלושה מאנשיו נעצרו ברחובות אתמול (שלישי), לאחר שלטענת המשטרה ניסו לתקוף שוטר שביקש לעכבם בעקבות עבירות תנועה חמורות שביצעו. אלא שבבית המשפט, במהלך הדיון בהארכת המעצר שביקשה המשטרה, התבררה תמונה שונה לחלוטין - ולביא שוחרר ללא תנאים, לאחר שהשופטת קרין וישנסקי קבעה כי הוא דווקא "מנע את הסלמת האירוע".

הבוקר, דוברות מרחב שפלה פרסמה הודעה לפיה ארבעה חשודים נעצרו בחשד לניסיון תקיפת שוטר וגרימת נזק לרכבו. תחילת הסיפור אתמול בערב כאמור, כאשר שוטר שלא בתפקיד נסע ברחובות והבחין בשיירת רכבים של לביא, שלדבריו המשיכה בנסיעה באורות אדומים.

השוטר החליט לעצור את השיירה, במהלך שגרם לפגיעה קלה באחד מרכבי השיירה. אנשי של לוי, שלא ידעו שהאדם שניצב מולם הוא שוטר, יצאו מרכבם, התקדמו לרכבו של השוטר וניסו לפתוח את דלתותיו. מפרוטוקול בית המשפט עולה כי דווקא לביא זיהה שמדובר בשוטר - והרגיע את אנשיו בשטח.

עו"ד תמיר סננס. מייצג את לביא
עו"ד תמיר סננס. מייצג את לביא

לאחר התקרית המשיך לביא לביתו, לשם על פי הנטען בפרוטוקול הגיע גם השוטר שהותקף יחד עם קצינים מימ"ר מרכז, שהוקפצו בגלל שמדובר ביעד בכיר של מחוז מרכז. בצעד יוצא דופן, לביא ביקש לדבר היום במהלך הדיון בבית המשפט, והוא סיפר על קצין מימ"ר מרכז שהגיע אליו הביתה, לחץ את ידו והודה לו.

גם השוטר שרכבו נפגע הגיע לביתו של לביא, לחץ את ידו ואף אמר לו: "אני אוהב את האישיות שלך, אתה לא עצור ולא עשית שום דבר".

בדיון בבית המשפט התברר שבימ"ר מרכז כלל לא חשבו שישנה סיבה לעצור את לביא, והתנהלות תמוהה של אנשי מרחב שפלה במשטרה הביאה למעצר. בדיון, גם הטוענים הקבועים בבית המשפט וגם אנשי ימ"ר מרכז סירבו לעלות עם לביא לדיון הארכת מעצר - ומי שהציג את בקשת הארכת המעצר היה נציג של תחנת משטרת רחובות.

עו"ד שחר חצרוני
עו"ד שחר חצרוני, מייצג את לביא

השופטת וישינסקי האריכה עד מחר את מעצרם של שלושת החשודים שיצאו מהרכב והתקדמו בצורה מאיימת אל עבר השוטר, אך כאמור החליטה לשחרר בו במקום את לביא - ואפילו לא לפסוק נגדו עיכוב ביצוע. "לא מצאתי בחומר הראיות כל ראיייה ולו ראשונית הקושרת את לביא לחשדות המיוחסים לחשודים האחרים" כתבה השופטת בהחלטתה, והוסיפה: "ההיפך הוא הנכון, לביא היה זה שמנע את הסלמת ההתרחשויות".

את לביא מייצגים עורכי הדין תמיר סננס ושחר חצרוני, שמסרו: "זהו מעצר שווא שנועד אך ורק לצרכי דוברות ויח"ץ".