בגלל מחסור בבדיקת "ינשוף": צעיר נתפס נוהג בשכרות - ושוחרר

פרסום ראשון: על אף שהמשטרה טוענת למאבק חריף בתאונות הדרכים, מתברר כי בשבוע שעבר תפסו שוטרי מחוז חוף בזמן אמת נהג הנוסע בגילופין לאחר שרישיונו נשלל - אך בכל זאת הוא שוחרר לביתו עם קנס זעום. ממשטרת ישראל נמסר: "יחודדו הנהלים"

זמן צפייה: 01:17

פרסום ראשון: על אף שהמשטרה טוענת למאבק חריף בתאונות הדרכים, בשבוע שעבר עצרו שוטרי סיור במחוז חוף נהג שנסע בצורה לא תקינה, בדקו אותו ב"נשיפון" וגילו כי לנהג קיימת פי 3 כמות אלכוהול בדם מן המותר - אך למרות זאת הוא שוחרר, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

מתברר כי המקרה הצריך שימוש במכשיר "ינשוף" לבדיקה יותר יסודית של הנושא, אלא שהשוטרים התקשרו למפקד באזור - אשר סירב להגיע, והורה להם לגשת לאחת התחנות הקרובות אליהם. אותם השוטרים החליטו במקום זאת לשחרר את הנהג החשוד עם קנס לא גבוה. המשטרה גילתה זאת והודתה שהשוטרים חרגו מהנוהל, ועל כן יחודדו לטענתם הנהלים. עוד התברר כי הנהג היה בפסילה של רישיונו, ורק במזל איש לא נפגע.

המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים
המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר: "הטענה בפניתכם רצופה אי-דיוקים שכן לא בכל מקרה מובא מכשיר ינשוף לשטח למקום עיכובו של חשוד. לגופו של עניין, מבדיקה ראשונית עולה כי השוטרים טעו בשיקול הדעת ובחרו להסתפק בהפסקת העבירה ובדו"ח של קנס כספי. הנהלים באשר להבאת חשוד לבדיקה במקרים מעין אלו יחודדו לשוטרים".