הקרב על החוקר מס' 1: מועמדי המפכ"ל החדש לתפקיד ראש אח"מ

אחרי מינוי ניצב אבשלום פלד למפכ"ל המשטרה הבא, החל השלב הסופי של בחירת ראש אגף החקירות המודיעין, במקומו של ניצב יגאל בן שלום שאמור לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. המועמדים המובילים: תנ"צ מעוז בן שבו, תנ"צ יואב תלם, תנ"צ אלי מקמל, תנ"צ דדו זמיר ותנ"צ דודו בואני

זמן צפייה: 01:10

אחרי מינוי ניצב אבשלום פלד למפכ"ל המשטרה הבא, כעת החל השלב הסופי של בחירת החוקר מספר 1 - במקומו של ראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום, שאמור לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים.

ההחלטה הראשונה של פלד הייתה למנות את תת-ניצב בועז בלט לממלא מקום מפקד להב 433, והיום נערך סבב של תנ"צים שהגיעו לריאיונות בלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאור המלצות המשטרה. חמשת המועמדים האחרונים הם תנ"צ מעוז בן שבו, קצין החקירות בלהב 433; תנ"צ יואב תלם, סגן ראש אגף החקירות; תנ"צ אלי מקמל, ראש יאח"ה; תנ"צ דדו זמיר, ראש חטיבת התביעות, ותנ"צ דודו בואני, סגן מפקד מחוז חוף.

המועמדים לתפקיד ראש אגף החקירות של משטרת ישראל
המועמדים לתפקיד ראש אגף החקירות של משטרת ישראל | צילום: חדשות 13
ניצב אבשלום פלד
ניצב אבשלום פלד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במופע פומבי ראשון מאז ההכרזה על מינויו, המפכ"ל המיועד פלד, נפגש אתמול עם השר בן גביר ועם המפכ"ל היוצא, רב-ניצב קובי שבתאי, בטקס סיכום השנה של המחוז הדרומי במשטרה. בעקבות ההכרזה על מינוי מפכ"ל חדש, היום שיגר המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, מכתב למזכירות הממשלה - בו דרש לקדם מינוי יושב-ראש לוועדה למינוי בכירים.